検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
平成28年度以降入学者 | 英語1 (社会) | ||||
---|---|---|---|---|---|
平成27年度以前入学者 | 英語1 | ||||
教員名 | ウォーカー,ロバート | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | This class focuses mainly on spoken materials. Students develop listening skills including vocabulary and expressions typical of current English, and awareness about current issues. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Introduction: listening evaluation test Preparation: English listening |
2 |
Speaking evaluation test: 1-minute speech Preparation: Students must prepare and practice their speech. |
3 |
Unit 7: Festivals Preparation: Students must read the chapter and complete assigned homework. |
4 |
Unit 7: Holidays and holiday traditions Preparation: Students must read the chapter and complete assigned homework. |
5 |
Unit 8: Tell me a story Preparation: Read the model stories |
6 |
Unit 8: speaking clearly Preparation: research and prepare discussion topic |
7 |
Test: units 7&8 Preparation: complete review exercises |
8 |
Presentation: 2-minute speech Preparation: Students must prepare and practice their speech |
9 |
Presentation: feedback and group analysis Preparation: complete evaluation forms |
10 |
Unit 9: English at work Preparation: Students must read the chapter and complete assigned homework.Preparation: |
11 |
Unit 9: Logical organization Preparation: complete the self-analysis forms |
12 |
Test: unit 9 Preparation: complete review exercises |
13 |
Real-world English: video / discussion exercise Preparation: Students must read background material in preparation for the video |
14 |
Real-world Reporting: report writing Preparation: complete research questions |
15 |
The points of lessons 1-14 will be summarized. Preparation: complete summary worksheet |
その他 | |
---|---|
教科書 | Susan Stempleski, World Link Combo Split 2B, edition 3. ISBN-13: 9781305651050, Cengage Learning, 2016, 3 edition |
参考書 | None |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(20%)、レポート(20%)、授業内テスト(40%)、授業参画度(20%) |
オフィスアワー | -Tuesday, period 5, in the teacher’s lounge. |
備考 | If you participate and speak in class, you will be successful. Regular attendance is essential. If you fall behind you will not be able to catch up! |