検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
平成28年度以降入学者 | 英語1 (心理) | ||||
---|---|---|---|---|---|
平成27年度以前入学者 | 英語1 | ||||
教員名 | シュルツ, リチャード | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students need to review the previous week's vocabulary and the conversation exercises we did in class because we will be building on this information in the next class. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Class Introduction, Prepare a 1-2 minute Self-Introduction Speech (Ungraded) Preparation: Think of 4 or 5 things you would like to tell the class about yourself |
2 |
Self-Introduction Speech, Unit 1-Vocab Practice, Conversation Ex 2, Grammar Ex 3 Preparation: Bring your Self-Introduction Speech, Review the vocab and grammar in Conversation Ex 2 on Pg 2 |
3 |
Unit 1-Vocab Practice, Speaking Ex 5, Conversation Practice 2 Preparation: Study the Nouns from the vocab list, Answer the questions in Ex 5 on Pg 4, Review the vocab and grammar from the Conversation Handout I will give you in class. |
4 |
Unit 1-Vocab Practice, Grammar 2 Ex 8, Speaking Ex 10 Preparation: Study the Adjectives and Verbs from the vocab list, Look at Ex 10 on Pg 10 and add three more questions about your partner's past |
5 |
Vocabulary Test, Conversation Test Preparation Preparation: A short vocab quiz based on our vocab list, Bring your book to write a conversation with your partner |
6 |
Conversation Test Unit 1 Preparation: Practice your conversation with your partner outside of class to get ready for your conversation test |
7 |
Unit 2-Vocab Practice, Conversation Ex 2, Grammar Ex 3 Preparation: Study the Nouns from the vocab list, Review the vocab and grammar from the Conversation Handout I will give you in class |
8 |
Unit 2-Vocab Practice, Speaking Ex 5, Conversation 2 Ex 8 on Pg 11 Preparation: Study the Adjectives and Verbs from the vocab list, Look at Ex 5 on Pg 10 and think about the good and bad points of the public transportation system in Tokyo, Review the vocab and grammar in Conversation Ex 8 on Pg 11 |
9 |
Unit 2- Vocabulary Test, Conversation Test Preparation Preparation: A short vocab quiz on the words from our vocab list, Bring your book to write a conversation with your partner |
10 |
Unit 2 - Conversation Test 2 Preparation: Practice your conversation outside of class with with your partner |
11 |
Unit 3-Vocab Practice, Conversation Ex 2, Grammar Ex 3 Preparation: Study the Nouns from the vocab list, Review the vocab and grammar from the Conversation Handout I will give you in class |
12 |
Unit 3-Vocab Practice, Conversation Test Preparation Preparation: Study the Adjectives and Verbs from the vocab list, Bring your book to write a conversation with your partner |
13 |
Unit 3 - Conversation Test 3 Preparation: Practice your conversation outside of class with your partner |
14 |
No Class Preparation: Work on your final report |
15 |
Final Report Using Units 1,2 & 3 Preparation: Turn in your final report to your teacher |
その他 | |
---|---|
教科書 | Jack C. Richards, Interchange 2 - 4th Edition:Interchange, Cambridge University Press, 2013, 4 edition |
成績評価の方法及び基準 | 試験(30%)、平常点(20%)、レポート(10%)、授業内テスト(20%)、授業参画度(10%)、Vocabulary Tests(10%) Students who miss 5 classes will not get credit for this course |
オフィスアワー | Friday 8:30AM to 9AM, 12:10PM to 1PM 2nd Floor Teacher's Lounge |
備考 | Students should bring a Japanese/English-English/Japanese dictionary to class each week |