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平成28年度以降入学者 | 英語2 (ドイツ文・地球科学) | ||||
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平成27年度以前入学者 | 英語2 | ||||
教員名 | ラナード, アンドリュー | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
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授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Preparation for class is important so please follow the teacher's instructions. |
授業計画 | |
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1 | Review Template for Objective Reports. Begin Unit 7, Opinions, pp. 61-63. Preparation: Questions for pairwork discussion (Life at Nihon University). |
2 | Review grammar problems in questions for pairwork discussion (Life at Nihon University). Do pairwork discussion. Review language of expressing opinions. Preparation: Read and prepare questions and answers for exercise, p. 66. |
3 | Exercise on Opinions, p. 66. Reading p. 69. Preparation: Objective Report to class (2-3 students) with discussion. Questions for pairwork discussion (Garbage and Recycling). |
4 | Objective Reports and discussion. Begin Unit 9, Personality, pp. 81-83. Preparation: Objective Report to class (2-3 students) with discussion. Questions for pairwork discussion (Garbage and Recycling). |
5 | Objective Reports and discussion. Review Vocabulary on personality, pp. 86-87. Preparation: Objective Reports. Quiz on Vocabulary of Personality following week. |
6 | Objective Reports and discussion. Quiz on Vocabulary of Personality following week. Conversation Exercises, pp. 86-87. Preparation: Objective Reports. |
7 |
Objective Reports and discussion. Begin Unit 10, Money Matters, pp. 91-93. Preparation: Objective Reports (2-3 students). Pairwork for discussion (Foreign Culture Interest). |
8 | Objective Reports and discussion. Pairwork for discussion (Foreign Culture Interest). Conversation exercise, p. 94. Preparation: Objective Reports (2-3 students). Pairwork for discussion (Travel Experience or Desires). |
9 | Objective Reports and discussion. Pairwork for discussion (Travel Experience or Desires). Conversation exercise, p. 98. Preparation: Objective Reports (2-3 students). Pairwork for discussion (Low Birth Rate in Japan). |
10 | Objective Reports and discussion. Pairwork for discussion (Low Birth Rate in Japan). Begin Unit 11, Situations in Life, pp. 101-103. Preparation: Objective Reports (2-3 students). |
11 |
Objective Reports and discussion. Conversation Exercise pp. 106-107. Preparation: Review questions, p. 108 for conversation practice. |
12 | Begin Unit 12, Facing the Future, pp. 111-113. Preparation: Evaluation of Speaking Skills by Teacher in Lesson 13. |
13 | Evaluation of Speaking Skills of students. |
14 |
Independent research on Future Plans for conversation exercise. Preparation: Make questions about Future Plans and prepare for answers. Read p.116. |
15 |
Conversation Exercise on Future Plans. Conversation exercise p. 116. Preparation: Brainstorm plans for future English development. |
その他 | |
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参考書 | Dale Fuller and Corey Fuller, "Face to Face", Second Edition or Latest Edition, MacMillan Languagehouse, 2011, 2nd edition |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(30%)、レポート(30%)、授業内テスト(30%)、授業参画度(10%) Students who do not attend an adequate amount of classes will not receive a grade. |
オフィスアワー | I will be available after class in the classroom. |