検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
平成28年度以降入学者 | 英語2 (数学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
平成27年度以前入学者 | 英語2 | ||||
教員名 | モハメッド,ガマル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students will develop elementary level communication strategies, vocabulary, and comprehension and presentation skills. Students will work in groups and pairs for debate/discussion activities and presentations. Themes will range from cultural issues to current affairs. Students will be expected to come to class fully prepared and complete all exercises and assignments mentioned in the course schedule. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
* Being A Consumer Preparation: Review vocabulary and grammar |
2 |
* Ready To Order Preparation: Read list of restaurant and food words and terms |
3 |
* Food To Go Preparation: Complete supermarket terms and vocabulary exercises |
4 |
* Shop Till You Drop Preparation: Research around the world and complete shopping habits activity |
5 |
* Being A Foreigner Preparation: Research anbd compare places around the world |
6 |
* Recap & Consolidation Activities Preparation: Complete exercises on vocabulary and terminology |
7 |
* Celebrations Preparation: Research and make a list of holiday and festivals around the world |
8 |
* Living Abroad Preparation: Prepare a description of a place you know |
9 |
* Just Looking Preparation: Explain how to buy clothes in a shop |
10 |
* My Generation Preparation: Prepare to discuss fashions and trends |
11 |
* Just The Job Preparation: Learn dialogue about jobs and working |
12 |
* Dialogue Preparation Preparation: Practice role-play activity |
13 |
* Speaking Test Preparation: Prepare and perform role-play activities |
14 |
* Self-study Activities Preparation: Review grammar structures and vocabulary lists |
15 |
* Vocabulary and Grammar Quiz Preparation: Grammar and vocabulary review and consolidation |
その他 | |
---|---|
教科書 | McGowen, Bruce and Richardson, Viv. 『Clockwise Pre-Intermediate (Short Course Series)』 Oxford 2014年 |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(50%)、レポート(10%)、授業内テスト(20%)、授業参画度(10%)、Quizzes(10%) |
オフィスアワー | Students may contact the teacher by e-mail |