検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
平成28年度以降入学者 | 英語1 (体育) | ||||
---|---|---|---|---|---|
平成27年度以前入学者 | 英語1 | ||||
教員名 | オクハラ, ジョージ | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | The course is to acquire a basic level of English through repeated practical usage. Basic grammar with therefore he reviewed while also learning everyday English expressions. During class, students will explore issues in global society through short English readings and video clips, and do conversation and writing practice related to these themes. A buddy system will be used to build peer support and motivation. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Week 1: Guidance, self-introductions, how to study effectively Read and write journal daily/e-workbook 1 |
2 |
Week 2: Name and Address, Introducing yourself Preparation:Read and write journal daily/workbook 1 |
3 |
Week 3: Postcode, Common English words Preparation:Read and write journal daily/workbook 2 |
4 |
Week 4: Me and You, Countries and nationalities Preparation:Read and Write journal daily/workbook 2 |
5 |
Week 5: Four women from around the world, Interview with Luis Ruiz Preparation:Read and write journal daily/workbook 3 |
6 |
Week 6: Them and Us, 1000 families Preparation:Read and write journal daily/workbook 3 |
7 |
Week 7: Family numbers, A family photograph Preparation:Read and write journal daily/workbook 4 |
8 |
Week 8: Big and Small, Shopping in numbers Preparation:Read and write journal/workbook 4 |
9 |
Week 9: A small shop near my house Preparation:Read and write journal/workbook 5 |
10 |
Week 10: Work and Play, Describing jobs Preparation:Read and write journal daily/workbook 5 |
11 |
Week 11: Sports, The Human Race Preparation:Read and write journal daily/workbook 6 |
12 |
Week 12: Day and Night, A day in my life Preparation:Read and write journal daily/workbook 6 |
13 |
Week 13: Places and People, UNESCO World Heritage sites Preparation:Read and write journal daily/workbook 7 |
14 |
Week 14: Great Smoky Mountains National Park, On Safari Preparation:Read and write journal daily/workbook 7 |
15 |
Week 15: Review and final presentation, and conclusion Preparation:Preparation of presentation in class and some ideas of debate work. |
その他 | |
---|---|
教科書 | Clandfield, Global: Elementary course book:Global: Elementary course book with e-Workbook, Macmillan, 2010, 1 edition |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(25%)、レポート(25%)、授業内テスト(25%)、授業参画度(25%) |
オフィスアワー | I will be available before class in the classroom. |