文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 英語 > 英語2 (教育)
日本大学ロゴ

英語2 (教育)

このページを印刷する

平成28年度以降入学者 英語2 (教育)
平成27年度以前入学者 英語2
教員名 イチムラ, ミッシェル
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択
授業テーマ 「生きた」英語によるコミュニケーション
授業のねらい・到達目標 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。
授業の方法 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
事前学修・事後学修,授業計画コメント Course Objectives:
1-Develop Listening, Writing, and Speaking Skills
2-Develop Critical and Creative Thinking
3-Learn about Current Events Topics Concerning Japan's Economic, Social, and Political Outlook, as well as Topics Related to Learning Theory, Brain Science, and Global Affairs.
授業計画
1 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
2 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
3 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
4 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
5 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
6 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
7 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
8 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
9 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
10 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
11 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
12 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
13 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
14 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
15 Cotinue Discussions from First Semester
Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs
その他
教科書 教科書使用せず。
成績評価の方法及び基準 平常点(50%)、レポート(50%)
オフィスアワー After Class, During Lunch Period, or Other Times Most Convenient to Student and Instructor

このページのトップ