検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
平成28年度以降入学者 | 英語2 (体育) | ||||
---|---|---|---|---|---|
平成27年度以前入学者 | 英語2 | ||||
教員名 | オクハラ, ジョージ | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション Basic level of English through repeated practical usage with basic grammar. |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 Aims of class The aim of English II is to be able to communicate in every day situations and to gain a basic understanding of concerns in global society through basic understanding of concerns in global society through basic English vocabulary and to be able to expresso opinions in conversation and writing. Completing participants should also have knowledge or international affairs. |
授業の方法 | The course is to acquire a basic level of English through repeated practical usage. Basic grammar with therefore be reviewed while also learning everyday English expressions. During class, students will explore issues in global society through short English readings and video clips, and do conversation and writing practice related to the themes. |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students must work on e-wWorkbook as homework, especially if you are absent from classes, you must do e-Work for days of absence. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Week 1: In and out, Eating in, Cuban style Preparation:Read and write journal daily with e-workbook 8 |
2 |
Week 2: Going out in London Preparation:Read and write journal/workbook 8 |
3 |
Week 3: Here and there, Living underground Preparation:Read and write journal/workbook 8 |
4 |
Week 4: 48 hours in Vancouver Preparation:Read and write journal/workbook 9 |
5 |
Week 5: Ancient and Modern, Ancient civilizations Preparation:Read and write journal/workbook 9 |
6 |
Week 6: the Khmer and the Maya, Cairo Preparation:Read and write journal/workbook 10 |
7 |
Week 7: Life and Times, DNA man, the biography of Francis Crick Preparation:Read and write journal/workbook 10 |
8 |
Week 8: Around the world in 2004 Preparation:Read and write journal/work 11 |
9 |
Week 9: Question and Answer, The Southern Day frog Preparation:Read and write journal/workbook 11 |
10 |
Week 10: Tribes, The TV series: Tribes Preparation:Read and write journal/workbook 12 |
11 |
Week 11: Business and Pleasure, EuroStar in numbers:A business trip Preparation:Read and write journal/workbook 12 |
12 |
Week 12: Moscow: A bus tour of Moscow Preparation:Read and write journal/workbook 13 |
13 |
Week 13: Arts and Technology: Wall paintings: Two paintings Preparation:Read and write journal/workbook 13 |
14 |
Week 14: Learning and Language, A Papua New Guinea language Preparation:Read and write journal/workbook 14 |
15 |
Week 15: Final presentation and conclusion Preparation:Read and write journal/workbook 15 |
その他 | |
---|---|
教科書 | Candfield, Lindsay, Global: Elementary course book:Global: Elementary course book with e-Workbook, Macmillan, 2010, 1 edition |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(25%)、レポート(25%)、授業内テスト(25%)、授業参画度(25%) |
オフィスアワー | I will be available before classes. |
備考 | Students must work on e-wWorkbook as homework, especially if you are absent from classes, you must do e-Work for days of absence. |