検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。

| 科目名 | 英語1(社会福祉) | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| 教員名 | ウィリアムズ,ケネス | ||||
| 単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
| 科目群 | 外国語科目 | ||||
| 学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 | ||
| 授業テーマ | To improve students' oral communication ability to participate in conversations, group discussions and debates as well as make academic speeches. |
|---|---|
| 授業のねらい・到達目標 | To use current topics of high interest for students to engage in conversations, group discussions and debates. this will include currentmedia sources to ingage the students. |
| 授業の方法 | Explanation of new concepts along with partner and group work in English. |
| 履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
| 事前学修・事後学修,授業計画コメント | Review each chapter before we move to the next one. |
| 授業計画 | |
|---|---|
| 1 | Introduction of assessment, class, and the text books |
| 2 | Unit 1 "How Do You Spell That" Ask for personal information a name |
| 3 | Ask for a phone number. What is the date? |
| 4 | Review Unit 1, Unit 2 Where are you from? |
| 5 | Where do you live? Do you live near the school? |
| 6 | Review Unit 2, Unit 3 Where are my shies? It's on the desk |
| 7 | Is it in the car? He is by the post office. |
| 8 | Review Unit 3, Unit 4. What are you watching? Who is that? |
| 9 | I'm doing laundry. Who is running |
| 10 | Review Unit 4. Unit 5 What is your student number? Are you from Tokyo? |
| 11 | The book is on the big desk. Is Jack sleeping |
| 12 | Review Units 1,2,3,4,5 |
| 13 | Quix of the above units |
| 14 | Independent Assignment and Q and A/feedback. |
| 15 | Free conversation on topics from text. |
| その他 | |
|---|---|
| 教科書 | Pearson Longman, Fifty-Fifty Intro:3 Edition, Warren Wilson and Roger Barnard, 2007 |
| 成績評価の方法及び基準 | 試験(15%)、平常点(15%)、レポート(30%)、授業内テスト(40%) |
| オフィスアワー | By appointment |