
検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。

| 科目名 | 英語2 | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| 教員名 | ハードランドエリック | ||||
| 単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 | 
| 科目群 | 外国語科目 | ||||
| 学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 | ||
| 授業概要 | Student objective: to learn and demonstrate basic English language skills of reading, writing, speaking and listening; additionally, techniques of research, critical thinking, and presentation skills constrained by time and aptitude. | 
|---|---|
| 授業のねらい・到達目標 | ・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。 ・自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できる。 Requirements/materials: basic English communication skills, communication hardware/software, school supplies/devices, communication apps, attendance. Game Theory Models, Ginza Press, Tokyo 2019. E.M. Hadland, available in your school co-op. この科目は文理学部(学士(文学))のディプロマポリシーDP2,DP4,DP5及びカリキュラムポリシーCP5,CP8に対応しています。 | 
| 授業の方法 | Evaluation is based on progressive work leading to goals: team problem-solving; college vocab, presentation projects including content, rhythm, body language, and tone. Students monitor, direct, and evaluate games and presentations. Teamwork required. Students are supposed to spend 1 hour to complete preparation and homework on each class. | 
| 履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 | 
| 授業計画 | |
|---|---|
| 1 | 16 recap, project management – fall semester goals/calendar | 
| 2 | 17 presentation projects – four color syntax check, survey preparation check recap, project management – fall semester goals/calendar | 
| 3 | 18 model formulation – fuzzy models, art/sound games. check presentation projects – four color syntax check, survey preparation | 
| 4 | 19 model formulation – static models. art games, demo 75-intro 3 photos check model formulation – fuzzy models, art/sound games. | 
| 5 | 20 presentation reviews. prep ld:12b slides/AV with sound/photo basics, sound games; check model formulation – static models. art games, demo 75-intro 3 photos | 
| 6 | 21 presentation projects. prep edit/record 75 second intro ppt, 5-minute; check presentation reviews. prep ld:12b slides/AV with sound/photo basics, sound games; | 
| 7 | 22 basic vocab 2000 test; check presentation projects. prep edit/record 75 second intro ppt, 5-minute; | 
| 8 | 23 model formulation – writing (warfare methods) or speaking listening (beauty contest) games; check basic vocab 2000 test; | 
| 9 | 24 game theory models. beauty contest game components, e.g. 75 second self introduction; check model formulation – writing (warfare methods) or speaking listening (beauty contest) games | 
| 10 | 25 game theory models. warfare methods game components, e.g. English composition, structure; check game theory models. beauty contest game components, e.g. 75 second self introduction; | 
| 11 | 26 game theory models. warfare methods/beauty contest; check game theory models. warfare methods game components, e.g. English composition, structure | 
| 12 | 27 game theory models. warfare methods/beauty contest; check game theory models. warfare methods/beauty contest; | 
| 13 | 28 game theory models. warfare methods/beauty contest; check game theory models. warfare methods/beauty contest | 
| 14 | 29 make up and test prep. warfare methods/beauty contest; check game theory models. warfare methods/beauty contest | 
| 15 | 30 game theory models – final games. | 
| その他 | |
|---|---|
| 教科書 | Erik Hadland 『Game Theory Models』 Ginza Press 2019年 第1版 | 
| 参考書 | 使用しない | 
| 成績評価の方法及び基準 | 試験(10%)、レポート(10%)、授業内テスト(40%)、授業参画度(40%) Students’ participation will be measured by attitude. | 
| オフィスアワー | after class |