検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。
科目名 | 英語1 | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | ハードランドエリック | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業概要 | Student objective: to learn and demonstrate basic English language skills of reading, writing, speaking and listening; additionally, techniques of research, critical thinking, and presentation skills constrained by time and aptitude. |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | ・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。 ・自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できる。 Requirements/materials: textbook, basic English communication skills, communication hardware/software, school supplies/devices, communication apps, attendance. この科目は文理学部(学士(文学))のディプロマポリシーDP2,DP4,DP5及びカリキュラムポリシーCP5,CP8に対応しています。 |
授業の方法 | Evaluation is based on progressive work leading to goals: team problem-solving; college vocab, presentation projects including content, rhythm, body language, and tone. Students monitor, direct, and evaluate games and presentations. Teamwork required. Students are supposed to spend 1 hour to complete preparation and homework on each class. |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
授業計画 | |
---|---|
1 | 01 Game theory Models intro, calendar, supplies, goal setting, project management |
2 | 02 verb conjugation, articles, basic vocabulary. check 01 |
3 | 03 verb conjugation, articles, basic vocabulary. check 02 verb conjugation, articles, basic vocabulary |
4 | 04 pronunciation/rhythm/body language, phonics tests check 03 verb conjugation, articles, basic vocabulary |
5 | 05 pronunciation lecture phonics tests, phrasal verb x/01-08 deck print check 04 pronunciation/rhythm/body language, phonics tests |
6 | 06 phonics test, phrasal verb x/01-08 deck check 05 pronunciation lecture phonics tests, phrasal verb x/01-08 deck print |
7 | 07 presentation projects. six card food speech; phonics test check 06 phonics test, phrasal verb x/01-08 deck |
8 | 08 presentation projects. game speech presentation, monty hall game; check 07 presentation projects. six card food speech; phonics test |
9 | 09 grammar test, management system check 08 presentation projects. game speech presentation, monty hall game; |
10 | 10 simple sentences check 09 grammar test, management system |
11 | 11 compound sentences check 10 simple sentences |
12 | 12 complex sentences check 11 compound sentences |
13 | 13 compound-complex sentences check 12 complex sentences |
14 | 14 make up and review lesson. |
15 | 15 final roundup, summary |
その他 | |
---|---|
教科書 | Erik Hadland, Game Theory Models, Ginza Press, 2019, 1 edition |
参考書 | 使用しない |
成績評価の方法及び基準 | 試験(10%)、レポート(10%)、授業内テスト(40%)、授業参画度(40%) Students’ participation will be measured by attitude. |
オフィスアワー | before class and after class |