検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。
科目名 | 英語1 | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | ハーディーダレル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業概要 | 聞く・話すという、音声による英語のコミュニケーション能力を培う。 |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | ・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。 ・自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できる。 この科目は文理学部(学士(文学))のディプロマポリシーDP2,DP4,DP5及びカリキュラムポリシーCP5,CP8に対応しています。 |
授業の方法 | 演習方式 本授業の事前・事後学習は,合わせて1時間の学習を目安とします。 Students are required to complete the pre-class preparation activities in the textbook which should take 30 minutes. Also, after each lesson students should spend an hour reviewing the content of the lesson, especially the grammar focus and word power activities. It is highly recommended that students practice using the grammar from the lesson to form sentences related to their lives and keep a notebook of new vocabulary items encountered in the lesson and from their daily lives. |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Orientation, Unit 1 "A time to remember" Preparation: exercise 3 p.3, 6 p.4 Review: grammar focus p.3 and word power p.4 |
2 |
Unit 1 continued Preparation: exercise 8 p.5, 10 p.6, 13 p.7 Review: grammar focus p.5 and reading p.7 |
3 |
Unit 2 "Caught in the rush" Preparation: exercise 1 p.8, 3 p.9 Review: word power p.8 and grammar focus p.9 |
4 |
Unit 2 continued Preparation: exercise 9 p.11, 13 p.13 Review: grammar focus p.11 and reading p.13 |
5 |
Unit 3 "Time for a change"; Unit 1-2 Quiz Preparation: review units 1-2; exercise 1 p.16, 2 p.17 Review: word power p.16 and grammar focus p.17 |
6 |
Unit 3 continued Preparation: exercise 9 p.20, 12 p.21 Review: grammar focus p.20 and reading p.21 |
7 |
Unit 4 "I've never heard of that!" Preparation: exercise 2 p.22, 4 p.23 Review: grammar focus p.23 and word power p.24 |
8 |
Unit 4 continued Preparation: exercise 8 p.24, 10 p.25, 14 p.27 Review: grammar focus p.24 and reading p.27 |
9 |
Unit 5 "Going places"; Unit 3-4 Quiz Preparation: review units 3-4; exercise 3 p.31, 4 p.32 Review: grammar focus p.31 and word power p.32 |
10 |
Unit 5 continued Preparation: exercise 7 p.33, 12 p.35 Review: grammar focus p.33 and reading p.35 |
11 |
Unit 6 "OK. No problem" Preparation: exercise 3 p.37, 5 p.38 Review: grammar focus p.37 and word power p.38 |
12 |
Unit 6 continued; Preparation for Speaking Test Preparation: exercise 8 p.39, 12 p.41 Review: grammar focus p.39 and reading p.41 |
13 |
Unit 5-6 Quiz; Preparation for speaking test Preparation: review units 5-6 Review: memorize and practice role for speaking test |
14 |
End of term speaking test and test review Preparation: memorize and practice role for speaking test Review: prepare a mini presentation based on one of the topics units 1-6. |
15 |
Mini presentation and discussion Preparation: practice mini presentation Review: review all previous classwork and textbook |
その他 | |
---|---|
教科書 | Jack C. Richards, Interchange Fourth Edition Student's Book 2:Interchange, Cambridge University Press, 2013, 4 edition Students must buy the course textbook and bring it to every class. |
参考書 | 使用しない |
成績評価の方法及び基準 | 試験(40%)、授業内テスト(40%)、Speaking Test(20%) Student participation will be measured by role plays and discussions in each class. |
オフィスアワー | I will be available before class and after class in the classroom. |
備考 | Before each class, review the previous lesson and complete the class preparation. |