検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。

| 令和2年度入学者 | 英語2 (ドイツ文・地球科学) | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| 教員名 | オクハラジョージ | ||||
| 単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
| 科目群 | 外国語科目 | ||||
| 学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 | ||
| 授業の形態 | Zoom teaching with English conversation, shadowing, and Textbook( Clil: Discussing the changing world) Introduction, Reading, Data Reading and writing on the reports topic of each unit. Twitter journal writing (@gtogya) and see the Blog: aiinstitute.blogspot.com for further information. BbID: 20200411 |
|---|---|
| 授業概要 | CLIL 学習法に基ずく命題についての自分の意見が賛成か反対かをえらび、その語2つか3つかの理由を書きます。 さらに自分とは逆の意見も考え、2つか3つかの理由を書きます。 次にペアでどんないけにゃ理由が出たか比較して、意見を出し合います。 Critical Thinking と英語表現の練習をします。 Zoom learning and critical thinking |
| 授業のねらい・到達目標 | この科目は文理学部のDP及びCPの2, 3, 6 に対応している。 論点を考えながら英文を読むことができる。 2つの会話例を 論点を考えてながらパートナーと読みあい、どのような英語の表現が使われているか、会話例をデイスカッション ストラテジーに合わせて分類できる。 Zoom learning and critical thinking |
| 授業の方法 | 演習方式。パートナーと創意する立場で、discussionのダイローグを作ります。はじめは2往復を目指します。もしパートナーと同じ意見になったら、一つの結論を書き、そうでなければ、双方の意見を書きます。 Zoom teaching and learning: shadowing conversation(NHK) and study textbook of CLIL discussing the changing world: Introduction, Reading, Data learning and report of each unit. |
| 履修条件 | CLIL Discuss the Changing World をクラスに持ってくること。 Discussion に加わること。 |
| 授業計画 | |
|---|---|
| 1 |
Unit 1: Reading and outline discssion:Artificial Intelligence Machine learning 【事前学習】reading and outline discussion (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 2 |
Unit 2: The Sharing Economy a comparison of different flea market apps 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 3 |
Unit 3: Food Loss and consumers Food banks 【事前学習】reading and research (1時間) 【事後学習】reasearch and presentation (1時間) |
| 4 |
Unit4: Plastic Waste Recent situations about plastic waste 【事前学習】reading and outline reaearch (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 5 |
Unit 5: Do you have good manners? Group oriented society 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 6 |
Unit 6: Will space benefit our future? Rocket development and launch service 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 7 |
Unit 7:Foreign residents in Japan the kind of foreign residential status in Japan 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 8 |
Unit 8: Online education computer programing taught as compulsory education 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 9 |
Unit 9:Entertainment cosplay culture in Japan and overseas 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 10 |
Unit 10: The New Agricultural Revolution Other technologies in agriculture 【事前学習】reading and outline research (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 11 |
Unit 11: Elderly drivers recent news about traffic accidents caused by elderly drivers 【事前学習】reading and research outline (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 12 |
Unit 12 : Advances in DNA legal ban on human gene-editing in Japan 【事前学習】reading and research outline (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 13 |
Unit 13: Trade war preferential treatment by the WHO 【事前学習】reading and research outline (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 14 |
Unit: 14 Islam reactions to some changes in Islam 【事前学習】reading and research outline (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| 15 |
Unit 15: Privacy and freedom of expression press freedom and censorship 【事前学習】reading and research outline (1時間) 【事後学習】research and presentation (1時間) |
| その他 | |
|---|---|
| 教科書 | Miyako Nakaya, Miyuki Yukita, Masaru Yamazaki, Chad Godfrey 『CLIL: Discuss the changing World (CLIL : Discuss the Changing World)』 Seibido 2019年 |
| 参考書 | Kevin Mark 『The critical writing』 Tsurumi Shoten |
| 成績評価の方法及び基準 | 試験(25%)、レポート(25%)、授業内テスト(25%)、授業参画度(25%) Must participate in discussion and prepare for classes. |
| オフィスアワー | 2:30 to 6:00pm on Thursdays |