文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 英語 > 英語1 (教育)(地理)
日本大学ロゴ

英語1 (教育)(地理)

このページを印刷する

令和2年度以降入学者 英語1 (教育)(地理)
令和元年度以前入学者 英語1
教員名 オフシアニコフコスチャンチン
単位数    1 学年 1~4 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 前期 履修区分 選択必修
授業の形態 同時双方向型授業 (Zoom によるライブ中継)
Blackboard ID:
20210288 2021英語1(教育)(コスチャンチンオブシャニコフ・前・月1)
20210289 2021英語1(地理)(コスチャンチンオブシャニコフ・前・月2)

• Classroom lectures(講義)
• In-class discussions(討議)
• Watching and analyzing short relevant video-materials(関連する短いビデオ資料の視聴と分析)
• Students’ presentations(学生の発表・グループのプロジェクト)
• Role games (役割のゲーム)
授業概要 The aim of this course is to equip the students with advanced knowledge in English language. While discussing the relevant topics, we will focus on the relevant everyday situations. This way, the students will be able to better grasp the concepts discussed. Furthermore, we discuss famous examples from the international context. As a result, the students will not only improve their English proficiency but will also broaden their geographic outlook. The course format will be interactive, whereby I expect the students to participate in the classes by making presentations, preparing group projects etc. To sum up, the completion of this course will equip students with advanced English language skills, expose them to the range of important international topics, and prepare them for the more advanced coursework.
授業のねらい・到達目標 ・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。
・自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できる。
この科目は文理学部のDP及びCPの2, 3, 6 に対応している。
授業の方法 授業の形式:【演習】
「英語1・2」は、ネイティブ・スピーカーの教員および 一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を 改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声による コミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行い ます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。原則として授業は英語で 行われますので、受講生の積極的な授業参加が望まれます。
履修条件 英語1・2:
  ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
  ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
  ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。
  ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。

 オーラル英語1・2、英文ライティング1・2など:
  同一教員・同一時限で前期と後期を対にして履修すること。
  後期のみの受講希望者も必ず「前期」の初回授業時に参加し、履修の許可を得た上で、後期に履修登録すること。
  前期の初回授業時に受講希望者が定員を超過した場合、人数調整をする。
授業計画
1 Orientation session
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
2 Unit 1 ("Unique Homes"):
- inferring both sides of a story
- taking notes with + and /
- identifying and understanding advantages and disadvantages
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
3 Unit 1 ("Unique Homes") continued:
- present and past of 'be'
- stressing 'not'
- asking for more information
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
4 Unit 1 ("Unique Homes") continued:
- role-play: discussion between two friends looking for a place to live
- tiny homes (video)
- students' presentations
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
5 Unit 2 ("Making Unusual Art"):
- inferring why someone is surprised
- using initials to reference people in your notes
- identifying main ideas and details
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
6 Unit 2 ("Making Unusual Art") continued:
- simple present
- using correct intonation in questions
- expressing opinions
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (時間)
7 Unit 2 ("Making Unusual Art") continued:
- role-play: museum curators choose unusual art for a modern art museum
- art (video)
- students' presentations
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
8 Projects' presentation (midterm)
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
9 Unit 3 ("Special Possessions"):
- inferring a speaker's beliefs
- drawing in your notes
- recognizing and understanding a speaker's excitement
- inviting others to speak
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
10 Unit 3 ("Special Possessions") continued:
- simple present with adverbs of frequency
- writing supporting sentences
- inviting others to speak
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
11 Unit 3 ("Special Possessions") continued:
- report: a special possession and follow-up
- a stolen wedding dress (video)
- students' presentations
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
12 Unit 4 ("Creativity in Business"):
- making inferences about contrasting ideas
- taking notes with the equal sign
- identifying signal words for main ideas
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
13 Unit 4 ("Creativity in Business") continued:
- 'there is / are / was / were'
- pronouncing '-th' sounds
- reacting to information
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
14 Unit 4 ("Creativity in Business") continued:
- role-play: a business meeting to decide how to re-design the company office
- selling hot dogs (video)
- students' presentations
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
15 Projects' presentation (final)
【事前学習】Reading a featured text from the textbook (1 時間)
【事後学習】Revising in-class material; homework provided at the end of the textbook unit (1 時間)
その他
教科書 Polly Merdinger, Laurie Barton, NorthStar 1 Listening & Speaking: ISBN: 9780135232651, Pearson Education ESL, 2019, 4 edition
上記の教科書に加え、別途、配布資料を使用する。
参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 レポート(20%)、授業参画度(20%)、プロジェクトの発表(60%)
オフィスアワー Please send an email to "k.ovsiannikov@gmail.com" to schedule an appointment

このページのトップ