検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 平成28年度入学者 |
英語2 (教育) | ||||
---|---|---|---|---|---|
科目名 平成27年度以前入学者 |
英語2 | ||||
教員名 | イチムラ,ミッシェル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Course Objectives: 1-Develop Listening, Writing, and Speaking Skills 2-Develop Critical and Creative Thinking 3-Learn about Current Events Topics Concerning Japan's Economic, Social, and Political Outlook, as well as Topics Related to Learning Theory, Brain Science, and Global Affairs. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
2 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
3 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
4 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
5 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
6 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
7 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
8 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
9 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
10 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
11 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
12 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
13 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
14 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
15 |
Cotinue Discussions from First Semester Using Current Event Topics Related to Criical and Creative Thinking, Brain Science, Intellectual Development, and Japan's Socio-Political Affairs |
その他 | |
---|---|
教科書 | 教科書使用せず。 |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(50%)、レポート(50%) |
オフィスアワー | After Class, During Lunch Period, or Other Times Most Convenient to Student and Instructor |