検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 平成28年度入学者 |
英語2 (史学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
科目名 平成27年度以前入学者 |
英語2 | ||||
教員名 | アンダーウッド,マイケル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | In order to prepare the students will be required to prepare for each lesson by reading the relevant pages, in order to find unknown vocabulary, which they will then translate and make word cards. These word cards should have a translation and a student created example sentence. On average the making and reviewing of the word cards should take no longer than 30 minutes. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
1. Spring Semester review 1. Learn about and write product proposal Preparation: Read (pg.56~60) and prepare for Vocabulary Quiz 1 |
2 |
2. Learn about surveys Preparation: Read (pg.60~65) and prepare for Vocabulary Quiz 2 |
3 |
3. Learn about analyzing data and market research Preparation: Read (pg.66~69) and prepare for Vocabulary Quiz 3 |
4 |
4. Market Research presentation Preparation: Prepare and practice your part of the group presentation |
5 |
5. Learn about infomercials Preparation: Read (pg.72~74) and prepare for Vocabulary Quiz 4 |
6 |
6. Plan infomercials Preparation: Read (pg.76~79) and prepare for Vocabulary Quiz 5 |
7 |
7. Practice infomercials Preparation: Read (pg.80) and prepare for Vocabulary Quiz 6 |
8 |
8. Perform Infomercials Preparation: Prepare for infomercial by memorizing your lines. |
9 |
9. Learn about job interviews Preparation: Read (pg. 82~83) and prepare for Vocabulary Quiz 7 |
10 |
10. Learn about job interviews Preparation: Read (pg. 84~86) and prepare for Vocabulary Quiz 8 |
11 |
11. Learn about writing Resume and cover letter Preparation: Read (pg. 87) and prepare for Vocabulary Quiz 9 |
12 |
12. Practice interview Preparation: Read (pg. 87) and prepare for Vocabulary Quiz 10 |
13 |
13. Interview Preparation:Read (pg. 88) |
14 |
14. No class meeting Write a 100~150 self evaluative report of your performance this semester |
15 |
15. Semester Review Be prepared to talk about what you have done over the semester |
その他 | |
---|---|
教科書 | Marcos Benevides and Chris Valona, Widgets: A task based course in practical English:Widgets: A task based course in practical English, Pearson Longman, 2008, 1 edition Please bring the textbook or photocopies of the relevant pages to class each week |
参考書 | None |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(15%)、レポート(20%)、授業参画度(15%)、Vocabulary Quiz(30%)、Infomercial / Market research presentation(20%) |
オフィスアワー | I will be available on Tuesdays 12-12:30 or after class in the classroom to answer questions. |