検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 平成28年度入学者 |
英語2 (ドイツ文・地球科学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
科目名 平成27年度以前入学者 |
英語2 | ||||
教員名 | アームストロング,ウィリアム | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students will have to do some homework. Also, they will be expected to bring a a B-5 notebook and a good dictionary. A plastic folder is recommended to contain handouts. Please be present every class. Be on time for class. Be ready to actively participate with assigned materials and homework prepared. This class does not depend on your ability but on your positive attitude and effort. Let's enjoy growing your English skills! |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Review: previous term Survey interviews. Introduce new themes and expanded questions. Prepare: Practice vocabulary peer teaching techniques. |
2 |
Review: previous survey questions Survey 11- Technology Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
3 |
Review: previous survey questions Survey 12- In the Classroom Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
4 |
Review: previous survey questions Survey 13- Restaurant Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
5 |
Review: previous survey questions Survey 14- Money Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
6 |
Review: previous survey questions Survey 15- Fear Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
7 |
Review: previous survey questions Survey 16- Traveling Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
8 |
Review: previous survey questions Survey 17- Cooking Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
9 |
Review: previous survey questions Survey 18- Creativity Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
10 |
Review: previous survey questions Survey 19- Medicine Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
11 |
Review: previous survey questions Survey 20- Famous People Prepare: vocabulary according to daily theme in notebook. |
12 |
Review: previous Surveys 11-20 Class review and preparation for Interview Speaking (Field Research) Test. Prepare: 1 copy of previous Surveys 11-20 |
13 |
Review: All materials 11-20 Semester Speaking (Field Research) Test. |
14 | Semester review and project analysis. |
15 |
Review Semester Speaking (Field Research) Test. Check vocabulary notebooks. |
その他 | |
---|---|
教科書 | 『None』 Handouts will be given to students. |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(25%)、授業内テスト(25%)、speaking quizzes(25%)、vocabulary and listening(25%) Students who are frequently absent or late will be marked down and may not receive course credit. |
オフィスアワー | Please see teacher before or after class. |