検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 平成28年度入学者 |
英語2 (社会) | ||||
---|---|---|---|---|---|
科目名 平成27年度以前入学者 |
英語2 | ||||
教員名 | ウォーカー,ロバート | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | This class focuses mainly on spoken materials. Students develop listening skills, including vocabulary and expressions typical of current English, and awareness about current issues. English skills (4 skills) are utilized at a higher level in the second semester. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Introduction: English and music -- listening / discussion exercise Preparation: English listening |
2 |
English and music continued: research assignment Preparation: Students must read the assignment and complete assigned homework. |
3 |
Writing test Preparation: review your assignment and study for the test. |
4 |
Unit 10: Unit 10 Digital Communication Preparation: Students must read the chapter and complete assigned homework. |
5 |
Unit 10: expressing your opinion Preparation: Read the model stories |
6 |
Unit 11: Technology Preparation: Students must read the chapter and complete assigned homework. |
7 |
Unit 11: comparing and contrasting Preparation: Students must read the handouts and complete the exercises. |
8 |
Test: units 10&11 Preparation: complete review exercises |
9 |
Communication in the digital world : research and discussion of modern technology Preparation: Students must prepare for small-group discussions. |
10 |
Communication skills A: English interviewing Preparation: Students must read the handouts and complete the exercises. |
11 |
Communication skills B: Reporting information clearly Preparation: Students must read the handouts and complete the exercises. |
12 |
Presentation A : 3-minute speech Preparation: Students must prepare and practice their speech. |
13 |
Presentation B: 3-minute speech Preparation: Students must prepare and practice their speech. |
14 |
Presentations: Summary, Review and Evaluation Preparation: Prepare a summary report of the presentations. |
15 |
The points of lessons 1-14 will be summarized. Preparation: complete summary worksheet |
その他 | |
---|---|
教科書 | Susan Stempleski, World Link Combo Split 2B, edition 3. ISBN-13: 9781305651050, Cengage Learning, 2016, 3 edition |
参考書 | None |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(20%)、レポート(20%)、授業内テスト(40%)、授業参画度(20%) |
オフィスアワー | -Tuesday, period 5, in the teacher’s lounge. |
備考 | If you participate and speak in class, you will be successful. Regular attendance is essential. If you fall behind you will not be able to catch up! |