検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 平成28年度入学者 |
英語1 (数学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
科目名 平成27年度以前入学者 |
英語1 | ||||
教員名 | チャールズ,ジョン | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students should spend at least 1 hour per week on homework for this class. Homework will be assigned for each class, and it will be mostly textbook unit review, vocabulary and grammar structure review, review of unit lecture notes, and take-home tests. Students should make an effort to be prepared for each class, so that they will be ready to actively participate in the class. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Course Orientation/ Self- Introductions Preparation: Have their textbook ready to start using it on the 1st day of classes. |
2 |
Unit 1: chapter 1 Personality and Learning Preparation: Study pgs. 1-14 |
3 |
Unit 1: chapter 1 Personality and Learning Preparation: Study pgs. 15 -23, study for chapter test |
4 |
Unit 1: chapter 2 Learning and Memory Preparation:Study pgs. 25- 36 |
5 |
Unit 1: chapter 2 Learning and Memory Preparation: Study pgs. 37 -47, study for chapter test |
6 |
Unit 2: Chapter 3 Career Choices Preparation: Study pgs. 51 - 64 |
7 |
Unit 2: Chapter. 3 Career Choices Preparation: Study pgs. 64-74, study for chapter test |
8 |
Unit 2: Chapter 4 Marketing for the Ages Preparation: Study pgs. 75 - 87 |
9 |
Unit 2: Chapter 4 Marketing for the Ages Preparation: Study pgs. 88 - 99, Study for chapter test. |
10 |
Unit 3: Sociology: Chapter 5 Connecting with others Preparation: Study pgs. 103 - 113 |
11 |
Unit 3: Sociology: Chapter 5 Connecting with others Preparation: Study pgs. 114 - 122, Study for chapter test |
12 |
Unit 3: Sociology; Chapter 6 Sports and Life Preparation: study pgs. 123 - 135 |
13 |
Unit 3: Sociology; Chapter 6 Sports and Life Preparation: study pgs 136-148 Test preparation |
14 |
Unit 3: Sociology; Chapter 6 Sports and Life Preparation: Chapter 6 test |
15 |
Week 15 Final class of semester 1, receive graded homework and tests. Preparation: Hand in all due home work. |
その他 | |
---|---|
教科書 | Quest Intro Listening and Speaking , 2nd Edition:Laurie Blass, Pamela Hartman, McGraw Hill Education, 2007, 2nd edition |
成績評価の方法及び基準 | 試験(20%)、授業参画度(60%)、Homework 10%(10%)、 short quizzes 10%(10%) Students who are frequently absent from or late to class risk the danger of not receiving credit for the course. If a student has 5 or more absences from the class, that student will fail the class. |
オフィスアワー | *Office Hours: -Saturdays 12.10 to 12.30 p.m. in the teacher’s lounge. -I will be available before class (in the teachers' lounge) and after class in the classroom. |