検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語2(心理) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | スピガニシー, フランク | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | This class focuses mainly on everyday communication in English with a stress on natural speaking and situational language. Each and every class will have numerous speaking activities to help students learn what to say and how to say it in real world instances. There were be puzzles, games and listening activities (as well as light reading and writing) to bolster the conversational techniques of the lessons. Students are required to bring the assigned textbook (New Interchange Book 1 Student's Book 4th Edition, Cambridge University Press) to every class. A notebook and a dictionary would also be useful. Students will be graded on two reading/writing tests, speaking quizzes and general attitude/participation. The main requirement for this class is a desire to learn, a healthy attitude and a willingness to speak in English as much as possible. This class will be a great deal of fun with a focus on interaction with other classmates. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Houses/apartments Asking directions Giving directions |
2 |
Describing places/locations Quantities How many/how much |
3 |
There is/there are Count and non-count nouns Improving communities |
4 |
Appearances and dress Clothing styles People |
5 |
Describing people Face/hair/age Finding differences |
6 |
Past experiences Unusual activities Exchanging information |
7 |
Past perfect Regular/irregular past participles Lifestyles |
8 |
Hometowns/countries Giving suggestions Recommendations |
9 |
Talking about travel Conjunctions Should/shouldn't |
10 |
Checking information Tourism destinations City guide |
11 |
Health problems Medication/remedies Asking advice |
12 |
Giving advice Making requests Infinitive compliments |
13 |
Food and restaurants Food origins Would/will |
14 |
World geography Making comparisons Distances and measurements |
15 | Tests and Explanation |
その他 | |
---|---|
教科書 | New Interchange Book 1 Student's Book , Cambridge University Press, 4 edition |
成績評価の方法及び基準 | 試験(25%)、平常点(25%)、授業内テスト(25%)、授業参画度(25%) |
オフィスアワー | Thursday 1030am - 1pm |