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英語1(教育)

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科目名 英語1(教育)
教員名 マリッカール, アブドゥル
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 前期 履修区分 選択
授業テーマ 「生きた」英語によるコミュニケーション
授業のねらい・到達目標 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。
授業の方法 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
事前学修・事後学修,授業計画コメント Students are expected to come to class with a positive mind to improve their communication skills.Students are also required to spend at least an hour per week studying the textbook, class materials and listen to the CD to review materials studied in previous class.
授業計画
1 Orientation - Introduction of the teacher and the students. Syllabus for the course, guidelines for the classes, useful classroom English and distributing handouts.
2 Unit 1 - Meeting people: practice the model conversation, follow-up questions, useful language
3 Unit 1 continued - conversation activity, meet your classmates
4 Unit 2 - Getting to know your classmates - model conversation, conversation practice
5 Unit 2 continued - follow up questions, conversation activity, interview questions and listening practice
6 Unit 3 - Talking about classes - model conversation and follow up practice
7 Unit 3 continued - conversation activity, listening and writing about your classes
8 Unit 4 - Talking about your daily life - What`s your typical day like?, practice the model conversation
9 Unit 4 continued - conversation activities - listening about typical day, write and talk about your typical day
10 Review and reflection - Units 1 to 4
11 Unit 5 - Talking about people - personality, character adjectives
12 Watching a movie and writing a review about it
13 Review and final assessment
14 Students write their opinion about the movie and bring it to the final class
15 Summary and wrap up
その他
教科書 Susan Williams and Vivian Morooka 『Student Teacher: Introductory English for Education Majors』 Nan`un-do 2014年
参考書 Students should be motivated and prepared to study hard. Students are also required to spend at least an hour per week studying the textbook and listen to the CD in order to prepare for the next class.


Please bring an English - English dictionary and word cards for vocabulary building.
成績評価の方法及び基準 平常点(20%)、授業内テスト(60%)、授業参画度(20%)
オフィスアワー I will be available on Mondays before class in the teacher`s lounge and after class in the classroom.

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