検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語1(地理) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | マリッカール, アブドゥル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students are expected to come to class with a positive mind to improve their communication skills. |
授業計画 | |
---|---|
1 | Orientation - Introduction of the teacher and the students. Syllabus for the course, guidelines for the classes, useful classroom English and distributing handouts. |
2 |
Pre Unit A - Getting to know your teacher Preparation - Read the questions on page 8 and try to understand them |
3 |
Pre Unit B - Getting to know your partner Preparation - Read the questions on page 9 and practice with your friends outside |
4 |
Pre Unit C - Getting to know your group Preparation - Practice the questions and answers at home |
5 |
Pre Unit D and E - Classroom English and getting to know on another Preparation - Practice the classroom English at home on page 11 |
6 |
Meeting and Greeting - vocabulary, grammar check and conversation practice Preparation - Homework assignment - do the crossword puzzle on page 16 |
7 |
Meeting and Greeting continued Preparation - Homework assignment - do the grammar check at home |
8 |
Family and Friends - matching short conversations, vocabulary Preparation - Read pages 21-22 |
9 |
Family and Friends continued - practice the dialogue, asking for more information Preparation - Make questions using the information on pages 23-25 |
10 |
Likes and Dislikes - warm-up actvities, vocabulary Preparation - Make sentences using the adjectives on page 29 |
11 |
Likes and Dislikes continued - check your understanding, grammar check, conversation practice Preparation - Practice the dialogue at home |
12 |
Wrap-up and review of the units covered in the first semester Preparation - Study for the test |
13 | Final in-class test and Explanation |
14 |
Watching a movie and students write their impression about the movie Preparation - Students prepare their comments about the class to be discussed next week |
15 | Discussion about the movie and comments by the teacher |
その他 | |
---|---|
教科書 | Eric Bray 『New Time to Communicate』 Nan`un-do 2017年 |
参考書 | Students are required to spend at least an hour per week studying the textbook and listen to the CD in order to review materials studied in the previous class. Students should be motivated and be prepared to study hard. Please bring an English - English dictionary and word cards for vocabulary building. |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(20%)、授業内テスト(60%)、授業参画度(20%) |
オフィスアワー | I will be available on Mondays before class in the teacher`s lounge and after class in the classroom. |