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英語1(史学)

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科目名 英語1(史学)
教員名 スミス, ブライアン
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 前期 履修区分 選択
授業テーマ 「生きた」英語によるコミュニケーション
授業のねらい・到達目標 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。
授業の方法 「英語1」は、ネイティブ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを受講すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
事前学修・事後学修,授業計画コメント 短い間隔で定期的に小テストを行う為、日常的に復習をすること。
授業計画
1 Introduction to the course.
Getting to know you activity (Handout).
Preparation: Familiarize yourself with the syllabus.
2 Ch.2 What do you do?
Using the simple present tense to talk about occupations.
Preparation: P.8-10.
3 Ch.2 What do you do? (Part 2)
Using the simple present tense to talk about daily routines.
Preparation: P.10-12.
4 Quiz #1
This quiz will cover Ch.2 of the textbook.
Preparation: P.8-12.
5 Ch. 5 I come from a big family.
Talking about family. Using the present continuous tense.
Preparation: P.30-32.
6 Ch. 5 I come from a big family. (Part 2)
Talking about family. Using the present continuous tense. Using quantifiers.
Preparation: P.32-34.
7 Quiz #2
This quiz will cover Ch.2 and Ch.5 of the textbook.
Preparation: P.8-12 & P.30-34.
8 Ch. 6 How often do you exercise?
Talking about sports. Using adverbs of frequency to talk about routines.
Preparation: P.36-38.
9 Ch. 6 How often do you exercise? (Part 2)
Using "How ---" questions.
Preparation: P. 38-40.
10 Quiz #3
This quiz will cover Ch.2,5, and 6 of the textbook.
Preparation: P.8-12; P.30-34 & P.36-40.
11 Ch. 7 We had a great time!
Using the simple past tense to talk about activities you've done.
Preparation: P.44-46.
12 Ch. 7 We had a great time! (Part 2)
Using the past tense of "be". Collocations.
Preparations: P.46-48.
13 Quiz #4
This quiz will cover Ch.2,5,6 and 7 of the textbook.
Preparation: P.8-12; P.30-34; P.36-40 & P.44-48.
14 Semester review
15 Semester wrap up
その他
教科書 Jack C. Richards with Jonathan Hull and Susan Proctor, Interchange Fourth Edition Student's Book 1, Cambridge University Press, 2013
参考書 None
成績評価の方法及び基準 平常点(20%)、Quizzes(80%)
Students are allowed 3 absences per semester. Students who are absent 4 or more times will receive a failing grade. Being up to 15 minutes late will count as a tardy; anything later than that will count as an absence. Being late to class twice will count as 1 absence. Not bringing a textbook to class will count as 1 tardy.
オフィスアワー I will be available after class in the classroom.
備考 Please bring your textbook, a dictionary, and paper/notebook to every class.
I hope we can make this a fun and educational class!

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