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科目名 | 英語1(史学) | ||||
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教員名 | スミス, ブライアン | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
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授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティブ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを受講すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | 短い間隔で定期的に小テストを行う為、日常的に復習をすること。 |
授業計画 | |
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1 |
Introduction to the course. Getting to know you activity (Handout). Preparation: Familiarize yourself with the syllabus. |
2 |
Ch.2 What do you do? Using the simple present tense to talk about occupations. Preparation: P.8-10. |
3 |
Ch.2 What do you do? (Part 2) Using the simple present tense to talk about daily routines. Preparation: P.10-12. |
4 |
Quiz #1 This quiz will cover Ch.2 of the textbook. Preparation: P.8-12. |
5 |
Ch. 5 I come from a big family. Talking about family. Using the present continuous tense. Preparation: P.30-32. |
6 |
Ch. 5 I come from a big family. (Part 2) Talking about family. Using the present continuous tense. Using quantifiers. Preparation: P.32-34. |
7 |
Quiz #2 This quiz will cover Ch.2 and Ch.5 of the textbook. Preparation: P.8-12 & P.30-34. |
8 |
Ch. 6 How often do you exercise? Talking about sports. Using adverbs of frequency to talk about routines. Preparation: P.36-38. |
9 |
Ch. 6 How often do you exercise? (Part 2) Using "How ---" questions. Preparation: P. 38-40. |
10 |
Quiz #3 This quiz will cover Ch.2,5, and 6 of the textbook. Preparation: P.8-12; P.30-34 & P.36-40. |
11 |
Ch. 7 We had a great time! Using the simple past tense to talk about activities you've done. Preparation: P.44-46. |
12 |
Ch. 7 We had a great time! (Part 2) Using the past tense of "be". Collocations. Preparations: P.46-48. |
13 |
Quiz #4 This quiz will cover Ch.2,5,6 and 7 of the textbook. Preparation: P.8-12; P.30-34; P.36-40 & P.44-48. |
14 | Semester review |
15 | Semester wrap up |
その他 | |
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教科書 | Jack C. Richards with Jonathan Hull and Susan Proctor, Interchange Fourth Edition Student's Book 1, Cambridge University Press, 2013 |
参考書 | None |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(20%)、Quizzes(80%) Students are allowed 3 absences per semester. Students who are absent 4 or more times will receive a failing grade. Being up to 15 minutes late will count as a tardy; anything later than that will count as an absence. Being late to class twice will count as 1 absence. Not bringing a textbook to class will count as 1 tardy. |
オフィスアワー | I will be available after class in the classroom. |
備考 | Please bring your textbook, a dictionary, and paper/notebook to every class. I hope we can make this a fun and educational class! |