検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語1(社会) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | タンドン, サティッシュ | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students must read the pages of text as instructed in the syllabus before coming to class. They also must complete the various projects given by the instructor, at home. Listen to BBC English News for at least 10 minutes daily. Finally, the students are also expected to attempt most of the English quizzes prepared by the teacher and uploaded on the course website, both in the classroom using their smartphones and at home using their computers. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Self-introduction: talking about myself in a group. Course explanation: details, outcomes. Preparation: Read carefully pages 2-4 in advance. |
2 |
Lesson 1. Press Star to Repeat - Conversation, Comprehension, Listening. Expressions of Frequency, Grammar. Preparation: Read pages 5-7 in advance. |
3 |
Lesson 1 continued. Language in Context, Reading - Is that Mrs. Jones. Matching exercise. Text comprehension, Speaking, Writing. Telemarketing Campaign. Preparation: Read pages 8-10. |
4 |
Lesson 2. What are you doing tonight? Conversation, Comprehension, listening. Grammar. Preparation: Read pages 10-13. |
5 |
Lesson 2 continued. Language in Context. Reading - Lucy and Friends. Matching exercise. Text comprehension, Speaking, Writing. Write the plot of a soap opera. Preparation: Read pages 14-15. |
6 |
Lesson 3. I'll Call You When I Get Home. Conversation, Comprehension, Listening. Grammar. Preparation: Read pages 16-19. |
7 |
Lesson 3 continued. Language in Context. Reading - Who Can You Trust (Nowadays)? Text comprehension, Writing, Review 1. Focus on the World, Vocabulary Builder. Time for a Song. Preparation: Read pages 20-27. |
8 |
Lesson 4. Have You Done it Yet. Conversation, Comprehension, Listening. Grammar. Preparation: Read pages 28-31. |
9 |
Lesson 4 continued. Language in Context. Reading - Extreme Sports, Extreme Precautions. Speaking, Writing. Choose an extreme sport and write about it. Preparation: Read pages 32-33. |
10 |
Lesson 5. It's No Use Complaining. Conversation, Comprehension, Listening. Grammar. Preparation: Read pages 34-37. |
11 |
Lesson 5 continued. Language in Context. Reading - The Sensitive Robot. Speaking, Writing. Preparation: Read pages 38-39. |
12 |
Lesson 6. Once Upon a Time. Conversation, Comprehension, Listening. Grammar. Matching exercise Preparation: Practice online English quizzes. |
13 |
Quiz assessment. Preparation: Read pages 40-45. |
14 |
Lesson 6 continued. Language in Context. Reading - Aesop's Fables. Text comprehension. Famous Quotations. Preparation: Read pages 46-49. |
15 |
Lesson 6 continued. Review 2. Focus on the World (Beauty and the Beast). Comprehension. Vocabulary Builder. Time for a Song. Wrapping Up. Closing Remarks. Preparation: End of the Semester. |
その他 | |
---|---|
教科書 | Manuel dos Santos, My World 5, McGraw Hill, 2006 |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(30%)、授業内テスト(40%)、Homework and Quiz(30%) There will be quizzes in place of Report. |
オフィスアワー | I will be available in the Teachers' Lounge before and after class. |