検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語1(情報科学・化学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | モハメッド, ガマル | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語1」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語1」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③後期は同一教員による同一時限の「英語2」を履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students will develop elementary level communication strategies, vocabulary, and comprehension and presentation skills. Students will work in groups and pairs for debate/discussion activities and presentations. Themes will range from cultural issues to current affairs. Students will be expected to come to class fully prepared and complete all exercises and assignments mentioned in the course schedule. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
* Guidance & Introduction Preparation: Understand contents and criteria |
2 |
* Able to ask and answer simple questions Preparation: Complete exercises and asking and asnswering simple questions |
3 |
* Social Life Preparation: Make dates and special arrangements |
4 |
* Family, Traveling Preparation: Write a description of family members |
5 |
* On The Road Preparation: Complete travel dialogues |
6 |
* Enjoy Your Trip Preparation: Make choices and decisions for dialogue |
7 |
* Recap & Consolidation Activities Preparation: Use vocabulary and grammatical structures in exercises |
8 |
* Travel Advice Preparation: Complete exercises about giving advice for problems |
9 |
* Travelers Tales Preparation: Tell stories about past travel events |
10 |
* Being in Touch Preparation: Review notes on present continuous and perfect tenses |
11 |
* Catching Up and Communication Preparation: Prepare for discussion on past events |
12 |
* Giving Opinions Preparation: Learn technology terms and vocabulary |
13 |
* Speaking Tests Preparation: Prepare for role-play activities |
14 |
* Semester review Preparation: Read grammar points and vocabulary lists |
15 |
* Vocabulary and Grammar Quiz Preparation: Grammar and vocabulary review and consolidation |
その他 | |
---|---|
教科書 | McGowen, Bruce and Richardson, Viv., Clockwise Pre-Intermediate:Short Course Series, Oxford, 2014 |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(50%)、レポート(10%)、授業内テスト(20%)、授業参画度(10%)、Quizzes(10%) |
オフィスアワー | Students may contact the teacher by e-mail |