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英語2(地理)

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科目名 英語2(地理)
教員名 マリッカール,アブドゥル
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択
授業テーマ 「生きた」英語によるコミュニケーション
授業のねらい・到達目標 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。
授業の方法 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
事前学修・事後学修,授業計画コメント This class is coordinated with English 1 and students will continue to develop their communication skills acquired in the
spring semester.

Students are required to spend at least an hour per week studying the directions for exercises given in the textbook, listen to the CD in the textbook and do the follow-up exercises to improve their English listening and speaking skills.
授業計画
1 Students write and present to the class what they did during their summer vacation.
Question and answer session in class.
Preparation - Students read pages 35-38
2 Unit 5 continued - degree adverbs and conversation activity
3 Unit 6 - Talking about people - appearance, what does he look like? model conversation and follow up questions
4 Unit 6 continued - useful language to describe appearance, conversation activity, write about people in your life
5 Unit 7 - Talking about last weekend - how was your weekend? model conversation, past tense verb forms
6 Unit 7 continued - conversation activities - listening practice and writing about last weekend
7 Unit 8 - Talking about the vacation - how was your vacation? model conversation, common mistakes to avoid
8 Unit 8 continued - conversation activity - classmates survey
9 Unit 9 - Talking about going out on the town - making plans for the weekend, location expressions
10 Unit 9 continued - accepting and refusing invitations, write sentences to describe their locations
11 Unit 10 - Talking about foods and recipes - model conversation, foods and cooking words
12 Unit 10 continued - listening and writing activities about foods and dishes
13 In class final assessment and Explanation
14 Research and Debate - students write their opinion about the course and bring it to the 15th class
15 Summary and review units 5 to 10
その他
教科書 Eric Bray 『New Time to Communicate』 Nan`un-do 2017年
参考書 Never mind making mistakes in class.You will gain a great sense of accomplishment through this challenging but enjoyable course. I think you will enjoy this class and have fun using English for communication.
Students are required to spend at least an hour per week studying the textbook and listen to the CD in order to review materials studied in the previous class.

Students are required to bring an English-English dictionary to class.
成績評価の方法及び基準 平常点(20%)、授業内テスト(60%)、授業参画度(20%)
オフィスアワー Please come to the teachers` lounge before class or speak to me after class in the classroom on Mondays.
備考 The above class schedule and speed will be adjusted depending on the students` performance in class.

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