検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語2(哲学・中文) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | グティエレズ, ティモシー | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Please bring the textbook to every class. Please copy audio recordings on CD supplied with the textbook to the university computer system. Please fully charge your smart phone for use in classroom activities. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Guidance Preparation: Buy and bring textbook to class; Buy and bring X-Reading Access Card to class. |
2 |
Unit 7 - It's in front of the lamp Preparation: Preview Unit 7. Text Assisted Listening Assignment |
3 |
Unit 7 - Quiz Preparation: Review Unit 7. Text Assisted Listening Assignment |
4 |
Unit 8 - I liked science in school Preparation: Preview Unit 8. Text Assisted Listening Assignment |
5 |
Unit 8 - Quiz Preparation: Review Unit 8. Text Assisted Listening Assignment |
6 |
Unit 9 - It's easy to make! Preparation: Preview Unit 9. Text Assisted Listening Assignment |
7 |
Unit 9 - Quiz Preparation: Review Unit 9. Text Assisted Listening Assignment |
8 |
Unit 10 - What are you doing? Preparation: Preview Unit 10. Text Assisted Listening Assignment |
9 |
Unit 10 - Quiz Preparation: Review Unit 10. Text Assisted Listening Assignment |
10 |
Unit 11 - Talking about the future Preparation: Preview Unit 11. Text Assisted Listening Assignment |
11 |
Unit 11 - Quiz Preparation: Review Unit 11. Text Assisted Listening Assignment |
12 |
Unit 12 - It's red in the middle Preparation: Preview Unit 12. Text Assisted Listening Assignment |
13 |
Unit 12 - Quiz Preparation: Review Unit 12. Text Assisted Listening Assignment |
14 | REVIEW Units 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
15 |
Class consolidation - Make-up quizzes and explanation Preparation: Study review units. |
その他 | |
---|---|
教科書 | Alastair Graham-Marr, Communication Spotlight, High Beginner, 2nd Edition:978-1-896942-65-0, ABAX ELT Publishing, 2013, 2 edition Paul Goldberg, X-Reading Virtual Library 6 Month Access Card:9784865390698, XLearning Systems, 2016 |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(25%)、授業参画度(25%)、Unit Quizzes(35%)、Text Assisted Listening Assignments(15%) |
オフィスアワー | Mondays 14.00 to 15.10 p.m. in the FLEC office Thursdays 12.20 to 13.00 p.m. in the FLEC office Fridays 12.20 to 13.00 p.m. in the FLEC office |