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科目名 | 英語2(情報科学・化学) | ||||
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教員名 | ハードランド, エリック | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション Student objective: to learn and demonstrate basic English language skills of reading, writing, speaking and listening; additionally, techniques of research, critical thinking, and presentation skills constrained by time and aptitude. |
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授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 Requirements/materials: basic English communication skills, communication hardware/software, school supplies/devices, communication apps, attendance. Lucid Discourse, Ginza Press, Tokyo 2010. E.M. Hadland, available in your school co-op. |
授業の方法 | Evaluation is based on progressive work leading to goals: team problem-solving; college vocab, presentation projects including content, rhythm, body language, and tone. Students monitor, direct, and evaluate games and presentations. Teamwork required. |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Additional read write speak listen lectures may be required to reach Lucid Discourse levels. |
授業計画 | |
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1 | 16 recap, project management – 12c fall semester goals/calendar |
2 | 17 presentation projects – ld:9c four color syntax check, survey preparation |
3 | 18 model formulation – fuzzy models. ld:5a-5d art/sound games. |
4 | 19 model formulation – static models. free choice from ld:6a-6d art games, demo 75-intro 3 photos |
5 | 20 presentation reviews. prep ld:12b slides/AV with sound/photo basics, sound games |
6 | 21 presentation projects. prep edit/record 75 second intro ppt, 5-minute |
7 | 22 basic vocab 2000 test print |
8 | 23 model formulation – writing (warfare methods) or speaking listening (beauty contest) games. |
9 | 24 game theory models. beauty contest game components, e.g. 75 second self introduction. |
10 | 25 game theory models. warfare methods game components, e.g. English composition, structure |
11 | 26 game theory models. warfare methods/beauty contest |
12 | 27 game theory models. warfare methods/beauty contest |
13 | 28 game theory models. warfare methods/beauty contest |
14 | 29 make up and test prep. warfare methods/beauty contest |
15 | 30 game theory models – final games. |
その他 | |
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教科書 | Erik Hadland 『Lucid Discourse』 Ginza Press 2010年 第1版 |
成績評価の方法及び基準 | 試験(10%)、平常点(50%)、レポート(10%)、授業内テスト(10%)、授業参画度(20%) |
オフィスアワー | after class |