検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語2(数学) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | チャールズ, ジョン | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティヴ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行ないます。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語1」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | Students should spend at least 1 hour per week on homework for this class. Homework will be assigned for each class, and it will be mostly textbook unit review, vocabulary and grammar structure review, review of unit lecture notes, and take-home tests. Students should make an effort to be prepared for each class, so that they will be ready to actively participate in the class. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Semester 2 Week 1 Course resumption: Unit 8 Biology, GM Food Preparation: study Unit 8 vocabulary and skills strategies |
2 |
Unit 8 Biology, GM Food Preparation: study Unit 8 vocabulary and skills strategies: short in-class quiz |
3 |
Unit 8 Biology, GM Food; view movie on the topic, GM Food Preparation: review movie notes and lecture for take home test |
4 |
Unit 9 Astronomy SETI Preparation: study Unit 9 vocabulary and skills strategies |
5 |
Unit 9 Astronomy SETI Preparation: study Unit 9 vocabulary and skills strategies: takelecture notes |
6 |
Unit 9 Astronomy SETI Preparation: take notes on lecture: short in-class quiz |
7 |
Unit 9 Astronomy SETI Preparation: take notes on lecture: in-class test |
8 |
Unit 10 History: Shackleton Preparation: study Unit 10 vocabulary and skills strategies |
9 |
Unit 10 History: Shackleton Preparation: study Unit 10 vocabulary and skills strategies |
10 |
Unit 10 History: Shackleton Preparation: study Unit 10 vocabulary and skills strategies: in-class quiz |
11 |
Unit 10 History: Shackleton: View Movie on topic Preparation: take notes on film |
12 |
Unit 10 History: Shackleton: View Movie on topic Preparation: take notes on film: take-home test on lecture and movie |
13 |
Unit 10 History: Shackleton: Student presentations Preparation: research, write and practice a speech on the topic of great explorers |
14 |
Unit 10 History: Shackleton: Student presentations Preparation: perform the speech on the topic of great explorers |
15 |
Unit 10 History: Shackleton: Conclusion of course Preparation: Finish topic speeches, Hand in any old homework assignments, receive checked tests and homework |
その他 | |
---|---|
教科書 | Helen Solorzano, Laurie Frazier:, Contemporary Topics 1 Listening and Note Taking Skills 4th Edition:Contemporary Topics Series; Michael Rost , Editor, Pearson , 2016, 4th edition |
成績評価の方法及び基準 | 試験(20%)、授業参画度(60%)、short quizzes (10%)、Presentation(10%) Students who are frequently absent from or late to class risk the danger of not receiving credit for the course. If a student has 5 or more absences from the class, that student will fail the class. |
オフィスアワー | Office Hours: -Saturdays 12.10 to 12.30 p.m. in the teacher’s lounge. I will be available before class (in the teachers' lounge) and after class in the classroom. |