検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れて、検索してください。
科目名 | 英語6(史学・教育) | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | 榊原 益子 | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 2 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | speaking listening スキルをさらに強化する。marking による reading aloud / slash reading などのテクニックも体得。 |
---|---|
授業のねらい・到達目標 | 英語5で行ったコミュニケーション能力を向上させるための演習を徹底する。DVDのfirst watchで大体の内容把握ができるようになり、最終的には、字幕なしで理解できるようになることを目指す。recitation / a paragraph writing もさらなるレベルアップを目標とする。 |
授業の方法 | 演習形式 1. watch DVD 2. mark the transcript 3. read aloud 4. understanding the transcript 5. pair work 6. wathc DVD 7. recitation / paragraph writing |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③同一教員・同一時限で前期の「英語5」と対にして履修すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。(中国語中国文化学科及びドイツ文学科の学生は除く。) |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | 教科書に指示してあるStramLine のアクセスコードで視聴できるようにしておくこと。事前学習では、new wordsを調べること。事後学習はshadowingを声に出して練習する必要があります。 |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Unit 7 Can Drinking Soda Make you Age faster? 1. word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the transcript 5. read aloud the transcript 6. understanding the transcript このunitの語彙を事前学習. |
2 |
Unit 7 will be completed. 1. watch DVD again 2.summary 3. conversation action 4. critical thinking overlapping/ mumbling/ shadowing overlap/shadowingを事後学習。 |
3 |
Unit 8. What you like on Facebook could affect your Job Search 1.word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the transcript 5. read aloud the transcript 6. understanding it このunitの語彙を事前学習. |
4 |
Unit 8 will be completed 1. watch DVD again 2. summary 3. conversation in action 4. criticsl thinking 5. mumbling /overlapping /shadowing 6. how to recite overlap/shadowingを事後学習。 |
5 |
unit 9. Is sitting the New Smoking 1. word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the transcript 5. read aloud the transcript 6. understanding it このunitの語彙を事前学習. |
6 |
Unit 9 will be completed. 1. watch DVD again 2. summary 3. conversation in action 4. critical thinking overlap/shadowingを事後学習。 |
7 |
Unit 10. Matcha Madness sparks New Tea Craze 1. word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the transcript 5. read aloud the transcript 6. understanding it このunitの語彙を事前学習. |
8 |
Unit 10 will be completed. 1. watch DVD again 2.summary 3. conversation in acttion 4. critical thinking 5. mumbling/overlapping/shadowing overlap/shadowingを事後学習。 |
9 |
Unit 13 Slurping to Success: A Look into the growing American Ramen Culture 1. word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the trascript 5. read aloud the transcript 6. understanding it このunitの語彙を事前学習. |
10 |
Unit 11 will be completed. 1. watch DVD again 2. summary 3. conversation in action 4. critical thinking 5. mumbling/ overlapping /shadowing overlap/shadowingを事後学習。 |
11 |
Unit 12 Peddling pedaling:Bikes become the latest Peer-to- peer success story 1. word match 2. getting the gist 3. watch DVD 4. mark the transcript 5. read aloud the transcript 6. understanding it このunitの語彙を事前学習. |
12 |
Unit 12 will be completed. 1. watch DVD again 2.summary 3. conversation in action 4. critical thinking 5. mumbling / overlapping /shadowing overlap/shadowingを事後学習。 |
13 | wrap up |
14 | 期末試験と学習内容整理 |
15 | recitation testと解説 |
その他 | |
---|---|
教科書 | Syephen Break 『CBS NewsBreak3』 SEIBIDO 2017年 第3版 |
成績評価の方法及び基準 | 試験(60%)、レポート(10%)、授業内テスト(20%)、授業参画度(10%) 平常点には宿題提出物(レポート等)も含まれます。 |
オフィスアワー | 授業終了時。 |
備考 | 前期と同じ授業終了時の課題学習。 |