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科目名 | 英語2(史学) | ||||
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教員名 | アンダーウッド, ジェームズ | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業テーマ | 「生きた」英語によるコミュニケーション |
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授業のねらい・到達目標 | 「英語2」は、聞く・話すという、音声言語としてのコミュニケーション能力を培うことを目標としています。母国語習得過程を振り返っても十分理解できるように、言語は思ったり感じたりすることを話し、これを聞いて理解するものとして発達してきました。英語によく耳を傾け、おおよその内容を理解できるようになること、自分が相手に伝えようとすることを英語で即座に表現できること、そうしたコミュニケーション能力を高めていくことがこの授業のねらいです。 |
授業の方法 | 「英語2」は、ネイティブ・スピーカーの教員および一部のクラスでは日本人教員が担当します。言語の基本的なメディアである、音声によるコミュニケーションを中心に授業を行います。文字という視覚に頼りがちな傾向を改め、「生きた英語」に触れながら、十分な音声によるコミュニケーションが行える能力を養うよう授業を行います。この授業で最も大切なことは、毎時間、教員の「生きた英語」に接することです。学生諸君の積極的な授業参加が望まれます。臆することなく、積極的に参加すれば、得るものが大きい授業です。 |
履修条件 | ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを受講すること。 ④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。 |
事前学修・事後学修,授業計画コメント | For this class, the students will be required to prepare for each lesson by completing the required vocabulary and reading comprehension exercises. They will also be asked to prepare for the in-class discussion by making a note of their answers for the warm-up and discussion exercises. |
授業計画 | |
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1 |
授業内容: Introduction to course and review of semester one / Unit 10 Media: The News 事前学修: Read Syllabus 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 11 |
2 |
授業内容: Unit 11 Media: Advertising 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 11 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 12 |
3 | 授業内容: Unit 12 Media: Freedom of Expression 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 12 事後学修: Prepare file and complete Review Homework |
4 |
授業内容: Review of Units 10-12 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 10-12 事後学修: Prepare for Discussion test 1 & Vocabulary & Phrases test 1: Units 10-12 |
5 |
授業内容:Discussion test 1 & Vocabulary & phrases test 1: Units 10-12 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 10-12 事後学修: Complete Self Reflection of Discussion and Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 13 |
6 |
授業内容: Unit 13 Society: Aging Population 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 13 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 14 |
7 |
授業内容: Unit 14 Society: Immigration 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 14 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 15 |
8 | 授業内容: Unit 15 Society: Gender (In)Equality 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 15 事後学修: Prepare file and complete Review Homework |
9 | 授業内容: Discussion test 2 & Vocabulary & phrases test 2: Units 13-15 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 13-15 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 16 |
10 |
授業内容: Unit 16 Work: Work and Priorities 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 16 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 17 |
11 |
授業内容: Unit 17 Work: Exploitation 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 17 事後学修: Complete reading, vocabulary and homework exercises of Unit 18 |
12 | 授業内容: Unit 18 Work: Artificial Intelligence 事前学修: Review vocabulary and discussion functions for Unit 18 事後学修: Prepare file and complete Review Homework |
13 | 授業内容:Discussion test 3 & Vocabulary & phrases test 3: units 16-18 事前学修:Review vocabulary and discussion functions for Unit 16-18 事後学修:Evaluate Progress |
14 | Complete Self-evaluation report |
15 | Course review and course evaluation |
その他 | |
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教科書 | Lo Dico, Shea, Struc, Underwood and Walker, Academically Speaking, Perceptia Press, 2016, 1 edition |
成績評価の方法及び基準 | 平常点(15%)、レポート(10%)、Discussion test 1-3(45%)、Vocabulary and phrases test 1-3(30%) A score of 60% is needed to pass this course. 総計 60%以上を合格とする |
オフィスアワー | Office hours: Please email me if you have any questions regarding this course: jamesmichaelunderwood@gmail.com We will either correspond by email or arrange to meet in lunchtime if necessary. |