検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。
令和2年度以降入学者 | 英語1 (再) | ||||
---|---|---|---|---|---|
令和元年度以前入学者 | 英語1 | ||||
教員名 | バーンズアンドリュー | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 2~4 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 前期 | 履修区分 | 選択必修 |
授業の形態 | Eight classes will be taught【In-Person】, with seven taught online via【Zoom】. Blackboard ID【20220229】英語1(再)(バーンズアンドリュー・前・月2) • Classroom lectures(講義) • In-class discussions(討議) • Students' presentations(学⽣の発表・グループのプロジェクト) • Role games (役割のゲーム) |
---|---|
授業概要 | The aim of this course is to help students improve their English communication skills. This will range from individual presentation skills to those required for group work. The focus of class time will be spent on opportunities for speaking and listening, with time also being given to project preparation. Units will be divided across two weeks, both weeks will have communicative activities at their centre, with the second week placing greater focus on project work and group discussions. Students will be asked to participate in group discussion and decision-making activities based on the themes introduced in class. However, to support student progress, students will be asked to study from level appropriate word lists and complete short grammar exercises as part of their homework. Furthermore, extensive reading will assist with both grammar and vocabulary development. On completion of this course students will be equipped with communicative English language skills which can then be leveraged in casual, academic, and business settings. |
授業のねらい・到達目標 | 聞く・話すための基礎的なコミュニケーション能⼒を向上させることをねらいとします。 ・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。(A-2-1、A-3-1、A-6-1) ・⾃分が相⼿に伝えようとすることを英語で即座 に表現できる。(A-2-1、A-3-1、A-6-1) この科⽬は⽂理学部のDP及びCPの2, 3, 6 に対応している。 |
授業の方法 | 演習⽅式 毎回の授業の準備と宿題を1時間かけて⾏うことになっています。 遠隔での参加を認める要件: 「⽇本に⼊国できない留学⽣,遠⽅に居住している学⽣で事前に学部(学科)から許可された者。または事前に授業担当教員の許可された者。」 代替措置: Blackboard に配信する課題を提出する。そのほか詳しいことは状況に応じて別途指示する。 |
履修条件 | 英語1・2︓ ①英語 習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。 ②英語習 熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。 ③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同⼀教員による同⼀時限のク ラスを履修すること。 ④卒業 に必要な外国語科⽬として「英語」を選択した場合、必ずこの科⽬を履修すること。 |
授業計画 | |
---|---|
1 |
【In-Person】 Orientation Session (A-6-1) - Discussing student and teacher expectations - Introduction to communicative frameworks - Introduction to IPA pronunciation - Setting up Xreading - Vocabulary placement quiz 【事前学習】Buy and bring textbook to class (digital access code inside) (0.5 時間) 【事後学習】Review materials from class, and begin Xreading (1 時間) |
2 |
【In-Person】 Unit 1 Part 1: Connections (A-2-1) - Effective techniques for studying vocabulary outside of class - Talk about the people in your life - Talk about possessions 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 1.1 & 1.2 (Be; possessive adjectives & Possession, pp.129-130) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
3 |
【Zoom】 Unit 1 Part 2: Connections (A-3-1)(A-6-1) - Greet people and start a conversation - Discussion: Talk about what you have in common 【事前学習】Reading a featured text from the textbook; Xreading (1 時間) 【事後学習】Create and upload Video Presentation 1 to Blackboard (1 時間) |
4 |
【In-Person】 Unit 2 Part 1: Work and Study (A-2-1) - Effective shadowing techniques for studying outside of class - Talk about what people do every day - Talk about your workspace 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 2.1 & 2.2 (Simple present for habits and routines & This/that one; these/those ones, pp.130-131) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
5 |
【Zoom】 Unit 2 Part 2: Work and Study (A-3-1)(A-6-1) - Question & Answer session (based on video presentations) - Explain communication problems - Discuss and Decide: useful apps for work and study 【事前学習】Viewing student video presentations on Blackboard (1 時間) 【事後学習】Complete featured listening activities from the textbook; Xreading (1 時間) |
6 |
【In-Person】 Unit 3 Part 1: Let’s move (A-2-1) - Talk about what you’re doing at the moment - Talk about sport and exercise 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 3.1 & 3.2 (Present continuous & Simple present and present continuous, pp.131-132) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
7 |
【Zoom】 Unit 3 Part 2: Let’s move (A-3-1)(A-6-1) - Ask for information - Presentation: Create a fitness program 【事前学習】Complete featured listening activities from the textbook; Xreading (1 時間) 【事後学習】Complete Review 1 found on Blackboard (1 時間) |
8 |
【In-Person】 Unit 4 Part 1: Good times (A-2-1) - Talk about your plans - Talk about giving and receiving gifts 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 4.1 & 4.2 (Present continuous for future plans & Object pronouns, pp.132-133) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
9 |
【Zoom】 Unit 4 Part 2: Good times (A-2-1)(A-3-1)(A-6-1) - Make and respond to invitations - Discussion: Choose gifts for you host 【事前学習】Reading a featured text from the textbook; Xreading (1 時間) 【事後学習】Create and upload short video presentation to Blackboard (1 時間) |
10 |
【In-Person】 Unit 5 Part 1: Firsts and lasts (A-2-1) - Talk about past events in your life - Ask questions about the past 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 5.1 & 5.2 (Simple past & Simple past negative and questions, pp.139-140) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
11 |
【Zoom】 Unit 5 Part 2: Firsts and lasts (A-6-1) - Question & Answer session (based on video presentations) - Congratulate and sympathize with people - Report and Discuss: Summarize a story 【事前学習】Viewing student video presentations on Blackboard (1 時間) 【事後学習】Reading a featured text from the textbook; Xreading (1 時間) |
12 |
【In-Person】 Unit 6 Part 1: Buy now, pay later (A-2-1) - Talk about shopping habits - Describe what you want in a store 【事前学習】Complete Grammar Reference and Practice: 6.1 & 6.2 (Be going to & Determiners, pp. 134-135) (1 時間) 【事後学習】Revising in-class material and vocabulary; Xreading (1 時間) |
13 |
【Zoom】 Unit 6 Part 2: Buy now, pay later(A-2-1、A-3-1、A-6-1) - Group Project: an idea for a new invention 【事前学習】Complete Review 2 found on Blackboard (1 時間) 【事後学習】Work on Group Presentation (1 時間) |
14 |
【In-Person】 Group Project (A-6-1) - Present your idea for a new invention - Q&A session - Week 15 Speaking test explanation 【事前学習】Work on Group Presentation (1 時間) 【事後学習】Submit opinion paragraphs on Xreading books (1 時間) |
15 |
【Zoom】 Speaking tests and feedback Grammar and vocabulary test 【事前学習】Review course material whilst previewing speaking test topics (1 時間) 【事後学習】Confirm submissions (0.5 時間) |
その他 | |
---|---|
教科書 | Lindsay Clandfield, Ben Goldstein, Ceri Jones, and Philip Kerr, Evolve Level 2 Student’s Book [ISBN: 978-1-108-40524-9], Cambridge University Press, 2019 Paul Goldberg, X-Reading Virtual Library One Year Access Card:9784865390704, XLearning Systems, 2016 上記の教科書に加え、別途、配布資料を使⽤する。 |
参考書 | なし |
成績評価の方法及び基準 | レポート:Xreading book summaries(20%)、授業内テスト:Speaking Test; Grammar and vocabulary test (30%)、授業参画度:Class participation(30%)、Group Project(20%) A score of 60% is needed to pass this course. 総計 60%以上を合格とする Students' class participation will be measured by a combination of attitude, attendance, homework completion, and preparedness. 対⾯授業に参加できない場合の条件を満たし遠隔で参加した場合、課題の提出によって評価する。 小テストや授業内試験を受けられない場合、Blackboardを介した課題提出によって評価する。期日については都度、Blackboardで告知する。 |
オフィスアワー | Please send an email to "a.barnes.jp@gmail.com" to schedule an appointment. |