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英語2 (ドイツ文・地球科)(体育)

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令和2年度以降入学者 英語2 (ドイツ文・地球科)(体育)
令和元年度以前入学者 英語2
教員名 ギルロイマイク
単位数    1 学年 1~4 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択必修
授業の形態 In-Person

【Blackboard ID】
20223132 2022英語2(体育)(ギルロイマイク・後・木4)
20223142 2022英語2(ドイツ文・地球科)(ギルロイマイク・後・木5)
授業概要 This course is a English course designed specifically for first-year university students. Increasing their functional ability to communicate in English is the objective of this course. The course will feature a wide range of interesting activities.
授業のねらい・到達目標 Able to develop aural and oral fluency through engaging content and practical exercises. (A-2-1、A-3-1、A-6-1)
Units are thematically structured, including topics which frequently appear in daily conversations.

この科目は文理学部のディプロマポリシーDP2、DP3、DP6、及び、カリキュラムポリシーCP2、CP3、CP6、に対応している。
授業の方法 Seminar Format

Students will work individually, in pairs and in groups to complete in class exercises. Activities will include reading, writing, listening, role play and discussions.

For students who cannot attend in- person classes:
Students who live abroad and are far away from the campus. Also, students who are permitted by CHS or departments they belong to, or students who are permitted by class teachers- please refer to Blackboard page for all information and assignments.
Students who cannot attend in person will be required to provide recordings of speeches.
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、外国語教育センターで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
授業計画
1 Introduction- Getting to know your teacher and each other, icebreaking activities
【事後学習】Think about the topic “Family”. “Brainstorm” Family (60min.時間)
2 The Arts. Music and the Mind. P8-15 (A-2-1、A-3-1、A-6-1)
【事前学習】Brainstorming of the Family (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and tell me about your Japanese culture (written) (30min.時間)
3 Culture. Body Language across Cultures. P16-23
【事前学習】Tell me about your Japanese culture (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and what kind of environment do you live in? (30min.時間)
4 The Environment. Turning Waste into Wealth. P24-31
【事前学習】What kind of environment do you live in? (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and brainstorm Space (30min.時間)
5 Space. The Search for Other Worlds. P32-39
【事前学習】Brainstorming space (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and prepare for the topic the Internet (30min.時間)
6 The Internet. Crowdsourcing. P40-47
【事前学習】The Internet (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and what are some Japanese landmarks? (30min.時間)
7 Architecture and Identity. Urban Landmarks. P48-55
【事前学習】Japanese Landmarks (30min.時間)
【事後学習】 Review unit (R.U.) and what do you need to do to stay healthy? (30min.時間)
8 Health. Food Safety. P56-63
【事前学習】Ways to stay healthy (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and brainstorm Entertainment (30min.時間)
9 Entertainment. Spending a fortune. P64-71
【事前学習】Entertainment brainstorming (30min.時間)
【事後学習】 Review unit (R.U.) and write about `Nature` (30min.時間)
10 Nature. Wonders of the Deep. P72-79
【事前学習】Nature (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and think about how companies sell their products. (30min.時間)
11 Business. Product Placement. P80-87
【事前学習】Product Sales (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and brainstorm crime (30min.時間)
12 Law and Crime. White-collar Crime. P88-95
【事前学習】Brainstorming of Crime (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and brainstorm Social Issues in Japan. (30min.時間)
13 Social Issues. Working Disabled. P96-103 (A-2-1、A-3-1、A-6-1)
【事前学習】Social Issues brainstorming (30min.時間)
【事後学習】Review unit (R.U.) and review units 1-13 (30min.時間)
14 Review/Warm Up/Test
【事前学習】Review of all topics covered (30min.時間)
【事後学習】Plans for Spring vacation (30min.時間)
15 Spring topic/ Feedback for the final exam
【事前学習】Go over: Knowledge of all we have studied (30min.時間)
【事後学習】Have a wonderful Summer vacation (Collect a discussion topics)) (30min.時間)
その他
教科書 Andrew E. Bennett 『Reading Fusion1 (ISBN: x』 nan-un-do 2011年
参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 レポート:assignments for each class(30%)、授業内テスト:Final exam(40%)、授業参画度:Class Engagement (30%)
対⾯授業に参加できない場合の条件を満たし遠隔で参加した場合、課題の提出によって評価する。
小テストや授業内試験を受けられない場合、Blackboardを介した課題提出によって評価する。期日については都度、Blackboardで告知する。
オフィスアワー After class

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