検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。
令和元年度以前入学者 | 卒業論文 | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | キャラカーリチャード | ||||
単位数 | 8 | 学年 | 4 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 英文学科 | ||||
学期 | 通年 | 履修区分 | 必修 |
授業の形態 | 1. In person real time meeting Blackboard ID【20227031】卒業論文(キャラカーリチャード・通・木3) |
---|---|
授業概要 | This class focuses on how to research and write an extended essay on an applied linguistics theme. |
授業のねらい・到達目標 | Students will be able to understand the research methods necessary to develop a research theme of their interest culminating in a 25-page research paper.(A-1-4、A-3-4、A-4-4、A-5-4、A-6-4、A-8-4) この科目は文理学部(学士(文学))のディプロマポリシーDP1 、DP3、DP4、DP5、DP6、DP8、及び、カリキュラムポリシーCP1、CP3、CP4、CP5、CP6、CP8、に対応している。 A-1-4学修から得られた豊かな知識と教養に基づいて, 自己の高い倫理観を英語学・英語圏文学が直面する倫理的課題に適切に運用することができる。 A-3-4言語現象や歴史的事象を既存の知識にとらわれることなく, 語学的根拠や批評理論に基づいて批判的, 論理的に考察し, その本質を理解しようと他者に説明することができる。 A-4-4英語学・英語圏文学に潜む問題を発見し, 専門的知識に加えて独自性を持って, 解決することができる。 A-5-4与えられたどのような問題に対しても, あきらめずに, それを解決するために仲間と共に必要な情報を収集・分析し, 用いることができる。 A-6-4本学部のスケールメリットを生かし, どのような状況においても多種多様な背景を持つ人々の説明の趣旨を理解し, 自分の専門的知識を正しく分かりやすく提供することができる。 A-8-4学修活動に関する自己分析のほか, 他者からの評価を謙虚に受け止め, 今後の学修活動に生かすことができる。 |
授業の方法 | Students will engage with the content of the research themes through various readings and discussions. Students should spend 1 hour to complete the preparation and homework for each class. 卒業論文・研究 For students who cannot attend in- person classes: Students who live abroad and are far away from the campus. Also, students who are permitted by CHS or departments they belong to, or students who are permitted by class teachers- please refer to our Blackboard page for all information and assignments. |
授業計画 | |
---|---|
1 |
【In-Person】 Introduction to the course, discuss timeline and due dates for final drafts (A-1-4) 【事前学習】 Read syllabus (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of the syllabus (4時間) |
2 |
【In-Person】Discuss themes taught in third-year seminar.
【事前学習】Read third-year seminar textbook (4時間) 【事後学習】 Confirm understanding third-year seminar themes (4時間) |
3 |
【In-Person】Discuss themes students are interested in (A-3-4) 【事前学習】Bring 3 possible themes to class (4時間) 【事後学習】Narrow down themes (4時間) |
4 |
【In-Person】 Discuss themes students are interested
【事前学習】Decide topic (4時間) 【事後学習】Make an outline (4時間) |
5 |
【In-Person】 Spring Presentations – Outline (All chapter titles and data gathering method) (A-4-4) 【事前学習】Research favorite theme, and each section of the research paper (4時間) 【事後学習】Use feedback from instructor and classmates to revise research aganda (4時間) |
6 |
【In-Person】 Discuss the introduction of a research paper
【事前学習】Read Introduction of a Research Paper text (4時間) 【事後学習】 Confirm introduction of a research paper (4時間) |
7 |
【In-Person】 Discuss background information chapters (A-5-4) 【事前学習】 Read Background Information text (4時間) 【事後学習】 Confirm understanding of background information chapters (4時間) |
8 |
【In-Person】 Discuss history of language teaching
【事前学習】Read History of Language Teaching text (4時間) 【事後学習】History of language teaching (4時間) |
9 |
【In-Person】 Discuss developing the main body of the research paper (A-6-4) 【事前学習】 Read Main Body of the Research Paper text (4時間) 【事後学習】 Main body of the research paper (4時間) |
10 |
【In-Person】 Discuss tools for gathering data for the main body of the research paper
【事前学習】Read Qualitative versus Quantitative Data text (4時間) 【事後学習】Quantitative versus qualitative data (4時間) |
11 |
【In-Person】 Discuss progress with research papers and summer presentations (A-8-4) 【事前学習】Bring all completed writing (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of summer presentation requirements (4時間) |
12 |
【In-Person】 Summer presentations 10 minutes per student Field questions from teacher and classmates 【事前学習】Bibliography, Introduction, and chapter titles, data collection technique (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of feedback from instructor and classmates (4時間) |
13 |
【In-Person】 Writing workshop (A-1-4) 【事前学習】Bring research paper drafts for peer review (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of peer and instructor review comments (4時間) |
14 |
【In-Person】 Discussing plagiarism
【事前学習】Read Plagiarism (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of plagiarism (4時間) |
15 |
【In-Person】 Discuss summer writing schedule (A-2-4) 【事前学習】Prepare writing schedule for August and September (4時間) 【事後学習】Confirm understanding of summer writing schedule (4時間) |
16 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】write two pages (4時間) 【事後学習】 Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
17 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-3-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
18 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
19 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-4-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
20 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
21 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-5-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
22 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
23 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-6-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
24 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
25 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-8-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
26 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor
【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
27 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-1-4) 【事前学習】 write two pages (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
28 |
【In-Person】 Submit entire draft for review by instructor
【事前学習】Complete and print out first draft (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
29 |
【In-Person】 Individual feedback by instructor (A-2-4) 【事前学習】Complete final draft (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments and revise (4時間) |
30 |
【In-Person】 Submit final draft and feedback
【事前学習】Print out and insert in approved folder (4時間) 【事後学習】Confirm instructor’s comments (4時間) |
その他 | |
---|---|
教科書 | Students must make copies of the text before the first day of class. |
参考書 | 使用しない |
成績評価の方法及び基準 | レポート(60%)、授業参画度(20%)、Presentations(20%) Students' participation will be measured by discussions during every class. レポートは求めるテーマと内容、提出状況をみて評価します。 対⾯授業に参加できない場合の条件を満たし遠隔で参加した場合、課題の提出によって評価する。 小テストや授業内試験を受けられない場合、Blackboardを介した課題提出によって評価する。期日については都度、Blackboardで告知する。 |
オフィスアワー | Thursday 4:30-6:00 In my office |