文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 英文学科 > Academic English 4
日本大学ロゴ

Academic English 4

このページを印刷する

令和2年度以降入学者 Academic English 4
教員名 アンダーウッド ジェームズ、キャラカー リチャード、チルトン マイルズ、ドゥルー ウィリアム、ロ・ディコ マウロ、フルトン スチュワート
単位数    1 学年    2 開講区分 文理学部
科目群 英文学科
学期 後期 履修区分 必修
授業形態 対面授業
授業の形態 In person
Canvas LMSコースID・コース名称 E031050Q8(2年12組後半)ロ・ディコマウロ・後・水2
E030050Q8(2年12組前半)ドゥルーウィリアム・後・水2
E033050Q8(2年13組後半)チルトンマイルズ・後・火4
E032050Q8(2年13組前半)アンダーウッドジェイムズ・後・火4
E035050Q8(2年14組後半)キャラカーリチャード・後・水1
E034050Q8(2年14組前半)フルトンスチュワート・後・水1
授業概要 Academic English 4 develops academic writing skills learned and practiced in Academic English 1-3, and on developing skills in reading, interpreting, discussing and writing about literature.
授業のねらい・到達目標 The main aim of Academic English is to prepare English majors for the third-year Graduation Thesis Research Seminar and the fourth year Graduation Thesis. Academic English 4 focuses on learning how to write a research essay, and then on how to analyze short stories in order to write another research essay on literature. Specifically, by the end of the semester students should be able to:
-develop, organize, and structure a research essay (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)
-write a proper thesis statement (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)
-write proper topic sentences (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)
-support arguments using research sources (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)
-make accurate generalizations (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)
-edit a research essay (A-3-2、A-6-2、A-7-2、A-8-2)

この科目は文理学部(学士(文学))のディプロマポリシーDP3、DP6、DP7、DP8、及び、カリキュラムポリシーCP3、CP6、CP7、CP8、に対応している。
A-3-2既存の知識にとらわれることなく, 言語現象や歴史的事象を論理的・批判的に説明することができる。
A-6-2親しい人々とコミュニケーションを取り, 専門的知識について正しく説明することができる。
A-7-2学修活動において, 積極的にリーダーシップを発揮し, 他者と協働して作業をすることができる。
A-8-2自分の学修経験の振り返りを継続的に行い, 分析することができる。
授業の形式 演習
授業の方法 In the Writing Unit, students learn the basics of writing a 3- to 4-page research essay. In the Literature Unit, students read three short stories, complete vocabulary and grammar tasks, then perform interpretive tasks that require students to respond to the theme and conflicts. Finally, they write a research essay that compares two of the stories. Feedback will be provided in class or when assignments are returned.

事前に授業担当教員に許可された者については、代替措置として、Canvas LMS に配信する課題を提出する。そのほか詳しいことは状況に応じて別途指示する。
履修条件 英文学科2年生はクラス指定科目。

英文学科の2年生以外の学生(再履修および、転科、転籍、転部、編入を含む)は抽選によって振り分けられた者のみ履修可。
抽選の詳細は年度初めガイダンス(3月末/4月頭)にて案内する。

英文学科以外の学生は、開講されているクラスから選び、各学期の初回授業で担当教員の許可を得て履修すること。
原則、前学期と後学期で異なる教員を受講すること。
授業計画
1 Introduction to the course and to the Writing Unit
Unit 4 Part 1 Sections 1, 2 and 3 (pages 91-97), developing and organizing a research essay
【事前学習】Preview Unit 4, review Academic Writing Skills 1, units 1-3 (1時間)
【事後学習】Re-read pages 91-97, do Exercise 2 (3時間)
【授業形態】対面授業
2 Unit 4 Part 1 Sections 4, 5 and 6 (pages 98-102), developing and organizing a research essay
【事前学習】Review homework, read pages 98-102 (1時間)
【事後学習】Re-read pages 98-102, do Exercise 6 (3時間)
【授業形態】対面授業
3 Unit 4 Part 2 Sections 1, 2 and 3 (pages 106-111), supporting arguments
【事前学習】Review homework, read pages 106-111 (1時間)
【事後学習】Re-read pages 106-111, do Exercise 3 (3時間)
【授業形態】対面授業
4 Unit 4, Part 3 Sections 1 and 2 (pages 112-115) editing a research essay
【事前学習】Review homework, read pages 112-115 (1時間)
【事後学習】Re-read pages 112-115, do Exercise 2 (3時間)
【授業形態】対面授業
5 Unit 4 essay writing workshop; Review Questions (pages 105, 111, 118)
【事前学習】Review Unit 4 (1時間)
【事後学習】Write a first draft of a 4-page research essay based on the outline done in Exercise 6 (pages 104-105) (3時間)
【授業形態】対面授業
6 Peer-review essay first drafts
【事前学習】Proofread essay first drafts (1時間)
【事後学習】After editing the essay, write a final draft, due in the next class (3時間)
【授業形態】対面授業
7 Introduction to the Literature Unit; “The Fun They Had” pre-reading (pages 88-90)
【事前学習】Proofread essay final draft (1時間)
【事後学習】Read the story, do the reading comprehension, vocabulary, and grammar homework (3時間)
【授業形態】対面授業
8 “The Fun They Had” thinking critically (pages 98-99)
【事前学習】Review homework; think of ideas for discussion (1時間)
【事後学習】Literature writing assignment, Writing (page 99) (3時間)
【授業形態】対面授業
9 “The Tigress and Her Mate” pre-reading (pages 170-172)
【事前学習】Proofread writing assignment (1時間)
【事後学習】Read the story, do the reading comprehension, vocabulary, and grammar homework (3時間)
【授業形態】対面授業
10 “The Tigress and Her Mate” thinking critically (pages 179-180)
【事前学習】Review homework; think of ideas for discussion (1時間)
【事後学習】Literature writing assignment, Writing (page 181) (3時間)
【授業形態】対面授業
11 “The Kiss” pre-reading (pages 182-184)
【事前学習】Proofread writing assignment (1時間)
【事後学習】Read the story, do the reading comprehension, vocabulary, and grammar homework (3時間)
【授業形態】対面授業
12 “The Kiss” thinking critically (pages 192-193)
【事前学習】Review homework; think of ideas for discussion (1時間)
【事後学習】Literature writing assignment, Writing (page 193) (3時間)
【授業形態】対面授業
13 Literature essay writing workshop; review writing a research essay, discuss essay topics and research sources
【事前学習】Proofread writing assignment (1時間)
【事後学習】Write first draft of a 4-page research essay comparing two of the three stories (3時間)
【授業形態】対面授業
14 Peer-editing workshop
Peer-review essay first drafts.
【事前学習】Proofread essay first drafts (1時間)
【事後学習】After editing the essay, write a final draft, due in the next class (3時間)
【授業形態】対面授業
15 Final essays due, and course review
Class evaluation
【事前学習】Proofread final drafts of essays (1時間)
【事後学習】Reflect on themes and skills of the semester (3時間)
【授業形態】対面授業
その他
教科書 Chin, Peter, et al., Academic Writing Skills 1, Cambridge UP, ISBN 9781107636224, 2012
Kay, Judith & Gelshenen, Rosemary, Discovering Fiction 1, Cambridge UP, ISBN 9781107652224, 2013, 2nd edition
Please buy the textbooks BEFORE the first class.
参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 レポート:Writing Unit research essay, Literature Unit research essay(80%)、Homework assignments(20%)
Homework assignments are to be uploaded on Canvas each given week.
オフィスアワー Each instructor will inform the students in class.
備考 The schedule is subject to change. Consult your instructor and/or Canvas LMS before the first class.

このページのトップ