文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 総合 III 群 > 総合研究1~8(International Workshop Program)
日本大学ロゴ

総合研究1~8(International Workshop Program)

このページを印刷する

令和2年度以降入学者 総合研究1~8(International Workshop Program)
教員名 十代健
単位数    2 学年 1~4 開講区分 文理学部
科目群 総合教育科目
学期 後期集中 履修区分 選択
授業形態 対面授業(一部遠隔授業)
Canvas LMSコースID・コース名称 2144550A7 2024総合研究1~8(International Workshop~)(十代健・後・集中)
授業概要 This course will be conducted as a global project based learning program. Students will discuss and present solutions to a given problem in collaboration with students from overseas universities. Although the course may be conducted online only, students are encouraged to visit overseas universities and interact with them. Communication skills in English are obviously required.
授業のねらい・到達目標 The purpose of the class is to foster mutual understanding of cultural and environmental differences through international exchange and to develop human resources who can play an active role in international society.

・世界諸国の歴史や政治,経済,文化,価値観,信条などの現状および相互関係を,複数の世界観に立って解釈し説明できる。(A-2-3)
・責任と役割を担い,新しいことに挑戦することができる。(A-5-3)
この科目は文理学部のDP及びCPの2,5に対応しています。
授業の形式 実習
授業の方法 大学間連携の国際交流プログラムに参加した学生の単位認定用の科目である。プログラムによりオンライン授業と海外での現地研修を組み合わせたものや、オンラインのみで国際交流が行えるものなど、様々である。今年度にどのようなプログラムが開講されるのか詳細は問い合わせること。基本的に夏休み期間中にインドネシアなどで現地学生と協働学習を行う。海外学生との交流において、適切なフィードバックを行う。帰国後に後期の集中講義として履修登録を行い単位を認定する。なお、現地への渡航費用や保険料などは学生負担である。
履修条件 English language ability depends on the program, so inquire.
授業計画
1 Introductory lesson: Notes to program participants (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
2 Lecture to understand issues (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】同時双方向型授業
3 Lecture for in-depth understanding of the issues (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】同時双方向型授業
4 Summarize the issues as a group (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】同時双方向型授業
5 Preparation of field trip 1 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
6 The field trip to study the issues 1 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
7 Feedback on the field trip 1 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
8 Identification of the issues 1 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
9 Preparation of field trip 2 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
10 The field trip to study the issues 2 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
11 Feedback on the field trip 2 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
12 Identification of the issues 2 (A-2,A-5)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
13 Summarize the issues as the group based on the visit (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
14 Preparation for final presentation (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
15 The final presentation (A-2)
【事前学習】Read relevant references (2時間)
【事後学習】Group work, discussions (2時間)
【授業形態】対面授業
その他
教科書 使用しない
参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 授業参画度(100%)
The final presentation and discussions during the preparation phase will be graded.
オフィスアワー Send an e-mail to Prof. Judai or contact him through his website (https://web.judai.jp/).

このページのトップ