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オーラル英語2

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令和2年度以降入学者 オーラル英語2
教員名 リターエリック
単位数    1 学年 1~4 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択
授業形態 対面授業
Canvas LMSコースID・コース名称 3485612H7 2024オーラル英語2(リターエリック・後・火5)
授業概要 Speaking and Listening in class; reading and writing at home.
授業のねらい・到達目標 Able to improve comprehension, reading abilities, vocabulary and to improve pronunciation. This course is designed to give students confidence with new vocabulary.A-3-2、A-4-2、A-6-2
この科目は文理学部のディプロマポリシーDP3、DP4、DP6、及び、カリキュラムポリシーCP3、CP4、CP6、に対応している。
授業の形式 演習
授業の方法 演習
The hands-on work/text format helps individuals both to understand the idioms and to use them with confidence in their own communication. Learners encounter the high-frequency idioms in context, analyze their meaning, and practice using them in a variety of activities.
Students are supposed to spend 1 hour to complete preparation and homework on each class.

Feedback will be provided in class or online when assignments are returned.
語学教育の特性上、教育効果を高めるために、遠隔対応は原則として行わない。
履修条件 Students must be on time and prepared to show their homework.
・同一教員・同一時限で前期と後期を対にして履修すること。
授業計画
1 Your Online Past, Discuss SMS apps【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
2 Explore Topic and Explore Topic【in person】
Homework: write your script for 2 minute presentation about apps you use.
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
3 Student presentations about apps they use 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
4 Taking Care of Father, Group discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
5 Explore the Topic, Present your Ideas 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
6 My Student Life, Group discussion 【in person】A-3-2、A-4-2、A-6-2
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
7 Explore the Topic 【in person】
Homework: write your opinion about it
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
8 International Relations, Group Discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
9 Explore the Topic  【in person】A-3-2、A-4-2、A-6-2
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
10 Discuss pro and con, Present your opinion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
11 Create another future, Group discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
12 Explore the Topic 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
13 Test and feedback In person Class 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
14 Prepare and review units 8-14 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間)
【授業形態】対面授業
15 Feedback and summary.  【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間)
【事後学習】finished
【授業形態】対面授業
その他
教科書 Richard R Day, Joseph Shaules, Impact Issues 2, Pearson, 2019, 3rd edition
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参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 レポート:Quizzes, writing and presentations(50%)、授業内テスト:In class exam(25%)、授業参画度:Students’ participation will be measured by students' attitude in each class.(25%)
To be provided in class and on google classroom
オフィスアワー Tuesdays
備考 4 absences are allowed; 5 absences and you will fail unless you email me at erikatnihon@gmail.com

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