検索したい科目/教員名/キーワードを入力し「検索開始」ボタンをクリックしてください。
※教員名では姓と名の間に1文字スペースを入れずに、検索してください。
令和2年度以降入学者 | オーラル英語2 | ||||
---|---|---|---|---|---|
教員名 | リターエリック | ||||
単位数 | 1 | 学年 | 1~4 | 開講区分 | 文理学部 |
科目群 | 外国語科目 | ||||
学期 | 後期 | 履修区分 | 選択 |
授業形態 | 対面授業 |
---|---|
Canvas LMSコースID・コース名称 | 3485612H7 2024オーラル英語2(リターエリック・後・火5) |
授業概要 | Speaking and Listening in class; reading and writing at home. |
授業のねらい・到達目標 | Able to improve comprehension, reading abilities, vocabulary and to improve pronunciation. This course is designed to give students confidence with new vocabulary.A-3-2、A-4-2、A-6-2 この科目は文理学部のディプロマポリシーDP3、DP4、DP6、及び、カリキュラムポリシーCP3、CP4、CP6、に対応している。 |
授業の形式 | 演習 |
授業の方法 | 演習 The hands-on work/text format helps individuals both to understand the idioms and to use them with confidence in their own communication. Learners encounter the high-frequency idioms in context, analyze their meaning, and practice using them in a variety of activities. Students are supposed to spend 1 hour to complete preparation and homework on each class. Feedback will be provided in class or online when assignments are returned. 語学教育の特性上、教育効果を高めるために、遠隔対応は原則として行わない。 |
履修条件 | Students must be on time and prepared to show their homework. ・同一教員・同一時限で前期と後期を対にして履修すること。 |
授業計画 | |
---|---|
1 |
Your Online Past, Discuss SMS apps【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
2 |
Explore Topic and Explore Topic【in person】 Homework: write your script for 2 minute presentation about apps you use. 【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
3 |
Student presentations about apps they use 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
4 |
Taking Care of Father, Group discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
5 |
Explore the Topic, Present your Ideas 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
6 |
My Student Life, Group discussion 【in person】A-3-2、A-4-2、A-6-2
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
7 |
Explore the Topic 【in person】 Homework: write your opinion about it 【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
8 |
International Relations, Group Discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
9 |
Explore the Topic 【in person】A-3-2、A-4-2、A-6-2
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
10 |
Discuss pro and con, Present your opinion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
11 |
Create another future, Group discussion 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
12 |
Explore the Topic 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
13 |
Test and feedback In person Class 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
14 |
Prepare and review units 8-14 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】Vocabulary for next unit (0.5時間) 【授業形態】対面授業 |
15 |
Feedback and summary. 【in person】
【事前学習】memorize vocabulary for this unit (1時間) 【事後学習】finished 【授業形態】対面授業 |
その他 | |
---|---|
教科書 | Richard R Day, Joseph Shaules, Impact Issues 2, Pearson, 2019, 3rd edition You must buy the book. |
参考書 | 使用しない |
成績評価の方法及び基準 | レポート:Quizzes, writing and presentations(50%)、授業内テスト:In class exam(25%)、授業参画度:Students’ participation will be measured by students' attitude in each class.(25%) To be provided in class and on google classroom |
オフィスアワー | Tuesdays |
備考 | 4 absences are allowed; 5 absences and you will fail unless you email me at erikatnihon@gmail.com |