文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 英語 > 英語2 (中文・社会福祉)(英文)(心理)
日本大学ロゴ

英語2 (中文・社会福祉)(英文)(心理)

このページを印刷する

令和7年度以降入学者 英語2 (中文・社会福祉)(英文)(心理)
令和6年度以前入学者 英語2
教員名 バーンズアンドリュー
単位数    1 学年    1 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 後期 履修区分 選択必修
授業形態 対面授業
授業の形態 All classes will be taught【In-Person】.

• Classroom lectures(講義)
• In-class discussions(討議)
• Watching and analyzing short relevant video-materials(関連する短いビデオ資料の
視聴と分析)
• Studentsʼ presentations(学⽣の発表・グループのプロジェクト)
• Role games (役割のゲーム)
英語2(中文・社会福祉)(バーンズアンドリュー・後・金1)
英語2(英文)(バーンズアンドリュー・後・金2)
英語2(心理)(バーンズアンドリュー・後・金3)
授業概要 This course (英語2) is a continuation from English 1 (英語1). The aim of this course is to help students improve their English communication. This will range from individual presentation skills to those required for group work. The focus of class time will be spent on opportunities for speaking and listening, with time also being given to project preparation. Units will be divided across two weeks, with the second week having a greater focus on communication activities and project work. Students will be asked to participate in group discussion and decision-making activities based on the themes introduced in class. However, to support student progress, reviewing vocabulary and grammar topics will be required homework activities. Furthermore, students will be supplied with digital flashcards (Anki mobile flashcards) for each unit to help with vocabulary revision. In addition, students will continue to practice writing on a variety of topics. Completion of this course will equip students with communicative English language skills which can be leveraged in casual, academic, and business settings.
授業のねらい・到達目標 書く・話すための基礎的なコミュニケーション能⼒を向上させることをねらいとします。
・英語を聞いて、おおよその内容を理解できる。(A-2-1、A-3-1、A-6-1)
・⾃分が相⼿に伝えようとすることを英語で即座 に表現できる。(A-2-1、A-3-1、A-6-1)
この科⽬は⽂理学部のDP及びCPの2, 3, 6 に対応している。
授業の形式 演習
授業の方法 演習⽅式

毎回の授業の準備と宿題を1時間かけて⾏うことになっています。
フィードバックは適宜行います。
履修条件 ①英語習熟度別クラス分けテストを受け、その結果により振り分けられたクラスで履修すること。
②英語習熟度別クラス分けテスト未受験の者は、GRECで振り分けられたクラスで履修すること。振り分けられたクラス以外での履修はできません。
③「英語1」(前期)と「英語2」(後期)は同一教員による同一時限のクラスを履修すること。
④卒業に必要な外国語科目として「英語」を選択した場合、必ずこの科目を履修すること。
授業計画
1 【In-Person】Orientation Session (A-6-1) + Unit 5 Part 1: Telling a story (A-2-1)
- Reviewing student and teacher expectations
- Common vocabulary describing emotions
- Simple past and past continuous
【事前学習】Complete all Grammar Reference exercises: Simple past and past continuous (p. 106) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
2 【In-Person】 Unit 5 Part 2: Telling a story (A-2-1)(A-3-1)
- Listening and video activities: ordering events
- Question & Answer session: things you love (based on video presentations)
- Reporting: background information and telling a story
【事前学習】Complete your True/False sentences for Speaking (p. 33) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
3 【In-Person】 Unit 5 Part 3: Telling a story (A-3-1)(A-6-1)
- Writing a narrative paragraph (an experience you remember)
- Group poster preparation
【事前学習】Complete Reading (p. 35) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
4 【In-Person】 Unit 6 Part 1: Celebrations (A-2-1)
- Common vocabulary and collocations for celebrations and festivals
- Future plans, decisions (going to / will)
- Group poster preparation
【事前学習】Complete all Grammar Reference exercises: going to/will + will for decisions (p. 107) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
5 【In-Person】 Unit 6 Part 2: Celebrations (A-2-1)(A-3-1)
- Listening and video activities: listening for detail
- Group poster preparation
【事前学習】Complete Speaking notes (p. 39) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
6 【In-Person】 Unit 6 Part 3: Celebrations (A-3-1)(A-6-1)
- Write a definition paragraph (a popular celebration)
- Group poster preparation
【事前学習】Complete Reading (p. 41) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
7 【In-Person】Group poster presentations (A-6-1)
- Present group posters + Q&A
- Review 2
【事前学習】Finish your group poster's and bring to class (2時間)
【事後学習】Timed-writing + Finish Review 2 (p. 42) (0.5時間)
【授業形態】対面授業
8 【In-Person】 Unit 7 Part 1: Food and drink (A-2-1)
- Common counting words used with food and drink
- Effective techniques for studying vocabulary outside of class
- Countable and uncountable nouns
【事前学習】Complete all Grammar Reference exercises: Countable and uncountable nouns (p. 108) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
9 【In-Person】 Unit 7 Part 2: Food and drink (A-2-1)(A-3-1)
- Listening and video activities: identifying context
- Class survey and discussion
【事前学習】Complete Speaking survey (p. 47) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
10 【In-Person】 Unit 7 Part 3: Food and drink (A-3-1)(A-6-1)
- Writing an opinion paragraph (the best cuisine)
- Group project preparation
【事前学習】Complete Reading (p. 49) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
11 【In-Person】 Unit 8 Part 1: Rules (A-2-1)
- Common vocabulary and collocations for travel
- Effective shadowing techniques for studying outside of class
- Possibility / Obligation
- Group project preparation
【事前学習】Complete all Grammar Reference exercises: Possibility/Obligation (p. 109) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
12 【In-Person】 Unit 8 Part 2: Rules (A-2-1)(A-3-1)
- Question & Answer session: a famous dish (based on video presentations)
- Listening and video activities: listening for gist
- Group Discussion: Rules
- Group project preparation
【事前学習】Prepare your answers for Speaking (p. 53) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
13 【In-Person】 Unit 8 Part 3: Rules (A-3-1)(A-6-1)
- Writing a compare and contrast paragraph (a country's rules)
- Group project preparation
【事前学習】Complete Reading (p. 55) (0.5時間)
【事後学習】Timed-writing + Revising in-class material and vocabulary (0.5時間)
【授業形態】対面授業
14 【In-Person】 Group Project (A-6-1) + Test (Listening, Communicative Expressions, Grammar, and Vocabulary)
– Present your group project to the class.
- Q&A session
- Multiple choice end of semester test
【事前学習】Finish Group Project + Prepare for Test (3時間)
【事後学習】Confirm submissions (0.5時間)
【授業形態】対面授業
15 【In-Person】 Group Project (A-6-1) + Week 14 Test (second chance)
– present your group project to the class.
- Q&A session
- Multiple choice end of semester test (if absent in Week 14)
【事前学習】Work on Group Presentation + Review course material (0.5時間)
【事後学習】Confirm submissions (0.5時間)
【授業形態】対面授業
その他
教科書 Miles Craven, Breakthrough Plus 2nd Edition Level 2 Student Book + Digital Student's Book Pack [ISBN: 9781380003133], Macmillian education, 2016
上記の教科書に加え、別途、配布資料を使⽤する。
参考書 なし
成績評価の方法及び基準 レポート:Individual Presentation; Group Presentation Project(40%)、授業内テスト:Listening, Communicative Expressions, Grammar and Vocabulary test(20%)、授業参画度:Class participation(30%)、Timed-writing workbook(10%)
A score of 60% is needed to pass this course. 総計 60%以上を合格とする
Students' class participation will be measured by a combination of attitude, attendance, homework completion, and preparedness.
Students who are absent 5 times will fail the course.

対⾯授業に参加できない場合の条件を満たし遠隔で参加した場合、課題の提出によって評価する。
小テストや授業内試験を受けられない場合、Canvas LMSを介した課題提出によって評価する。期日については都度、Canvas LMSで告知する。
オフィスアワー Please send an email to "banzu.andoryu@nihon-u.ac.jp" to schedule an appointment.

このページのトップ