文理学部シラバスTOP > 文理学部 > 英語 > オーラル英語3
日本大学ロゴ

オーラル英語3

このページを印刷する

令和6年度以前入学者 オーラル英語3
教員名 ティモシーグティエレズ
単位数    1 学年 2~4 開講区分 文理学部
科目群 外国語科目
学期 前期 履修区分 選択
授業形態 対面授業
授業の形態 (教育効果を高めるために、対面授業を受けることができる学生を受講対象とする。)
対面授業と課題研究(English Language Learning with Timothy Gutierrezを通じた学習資料配信)
授業概要 The aim of this course is to develop the communicative skills of the students. Students will develop their listening and speaking skills to understand English used in a variety of situations and to be able to respond in ways appropriate to the situation. In addition, they will be assigned to do activities individually, in pairs and groups. They will learn how to summarize what they read to be able to explain in easy language. Students will also be taught basic presentation skills, do research and make short presentations in front of the class.
授業のねらい・到達目標 この科目は文理学部のDP及びCPの2, 3, 6 に対応している。
This class aims to equip students with the communicative skills they need to feel comfortable speaking and listening to English in a wide variety of situations. (A-2-1)(A-3-1)
Students will participate in activities designed to improve their listening comprehension and ability to make themselves understood in spoken English including formal and informal conversation.(A-6-1)
授業の形式 演習
授業の方法 The skill building exercises will be done in class in the form of individual, pair and group activities. Audio and video materials will be used to improve their listening and speaking skills. Students will practice their presentation skills by making short presentations towards the end of the semester. In addition, supplementary materials relevant to the topics studied in class will be given by the instructor. Feedback on the homework assignments will be given to the students in the following week.
Complete assignments on Canvas LMS given each week.
履修条件 ・同一教員・同一時限で前期と後期を対にして履修すること。
・前期の初回授業時に受講希望者が定員を超過した場合、人数調整をするので、初回の授業に必ず出席すること。履修の許可を得た上で、履修登録をすること。
授業計画
1 Guidance; "Escape the Classroom" Textbook Overview; Self-Introductions
(A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Buy and bring "Escape the Classroom" textbook and Xreading access card to class (0.5時間)
【事後学習】Preview Leader's Guide and Leader's Worksheet (0.5時間)
【授業形態】対面授業
2 Mission 1: Enigma (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 1 - Enter (0.5時間)
【事後学習】Review Mission 1 - Escape (0.5時間)
【授業形態】対面授業
3 Extensive Listening (Xreading) Orientation. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Buy and bring Xreading access card to class; Preview Extensive Reading Explanation (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
4 Mission 2: Survive, Part 1; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 2 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
5 Mission 2: Survive, Part 2; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 2 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
6 Mission 3: Clock, Part 1; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 3 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
7 Mission 3: Clock, Part 2; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 3 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
8 Mission 4: Alien, Part 1; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 4 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
9 Mission 4: Alien, Part 2; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 4 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
10 Mission 5: Play, Part 1; Extensive Listening Report.(A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 5 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
11 Mission 5: Play, Part 2; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 5 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
12 Mission 6: Eat, Part 1; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 6 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
13 Mission 6: Eat, Part 2; Extensive Listening Report. (A-2-1)、(A-3-1)、(A-6-1)
【事前学習】Preview Mission 6 Activities (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
14 Final Exam; Extensive Listening Reports
Textbook Content and Vocabulary Test (Units 2~6)
【事前学習】Review Textbook Missions 2, 3, 4, 5, & 6. (0.5時間)
【事後学習】Work on Extensive Listening Activity (0.5時間)
【授業形態】対面授業
15 Course Review and Consolidation
【事前学習】Finish Extensive Listening Assignment (0.5時間)
【事後学習】Complete Course Feedback Activities (0.5時間)
【授業形態】対面授業
その他
教科書 Fiona Wall Minami, Escape The Classroom: 978-4-9391-3029-8, Perceptia Press, 2020, 1 edition
Paul Goldberg, X-Reading Virtual Library One Year Access Card:9784865390704, XLearning Systems, 2017
参考書 使用しない
成績評価の方法及び基準 授業内テスト:Textbook Exams (Speaking & Vocabulary)(35%)、授業参画度:Classroom Participation & Textbook Assignments(35%)、Extensive Listening (Xreading)(30%)
「Textbook Exams (Speaking & Listening)」は録画されたビデオか、「https://elearn.gutierrez94580.com/」によるリスニングクイズの評価となります。
「Textbook Activities」の完成度は、締切日までに「https://elearn.gutierrez94580.com/」上のQuestionnairesに回答したことによって測定される。
「Extensive Listening」の完成度は、締切日までに「https://xreading.com/」上の「Read Time」、「Listen Time」、と「Quiz Passed」によって測定される。
毎回の授業で教科書や消耗品を忘れた生徒は、教科書や消耗品を共有している生徒に最終成績の1%をプレゼントします。
また、教科書は授業開始前に購入してください。
対⾯授業に参加できない場合の条件を満たし遠隔で参加した場合、課題の提出によって評価する。
小テストや授業内試験を受けられない場合、CANVAS LMSを介した課題提出によって評価する。期日については都度、CANVAS LMSで告知する。
オフィスアワー 希望により他の時間も対応する(CANVAS LMS へ相談のこと)
備考 課題研究は「https://elearn.gutierrez94580.com/」で行えます。「@g.nihon-u.ac.jp」アカウントを確認してください.
Extensive Listening through Xreadingは定期購読が必要です。定期購読があるかどうかわからない場合は先生にご相談ください。

このページのトップ